Svar: Nr 2, sju stycken!

Vackra matgruppen Nice där jag kan sitta med mina underbara barn och fru tätt bredvid... ni är de som ger mig lycka och de finaste människorna jag känns vid! Vid en vinst skulle jag bli världens lyckligaste pappa! Våra nuvarande möbler är sorgsna och har färgen börjat tappa! I teak och svart, bekväm och samtidigt så exklusiv... Byggahus.se:s utemöbler skulle förgylla våra liv!
 
Wow, vilken fin tävling detta är!!!
Rätt svar är 7 st.
Motivering: Denna fantastiska matgrupp vill jag överraska min mamma med. Hon vill så gärna göra sig av med matgruppen som hon haft i 16 år nu. Hon rensar för fullt där hemma och börjar på nya kapitel i livet- ut med det gamla och in med något nytt och fräscht. Hennes dröm just nu är att få tillbringa sommaren i nya stolar, med ett nytt bord som inte påminner om gamla minnen eller det förflutna. Mamma älskar teak och har inrett vardagsrummet med vackra teakmöbler. Så jag vill överraska henne med Nice matgrupp- för det är hon SÅ VÄRD!
Ha det så bra!
 
Rätt svar 7 st
Förra sommaren hade vi precis köpt vårt drömhus på landet och bokstavligen använt varenda ”buffert-krona” till insatsen. Att handla ett bord till terassen var därför en omöjlighet:(
Vid de få tillställningar vi hade den sommaren fick det bli ”picknick-casual”; något som funkade helt ok för den yngre mer mobila generationen....värre var det när vi hade släktkalas, där en farmor kom på kryckor och vi hade en gäst i rullstol!:(
Kaos är ett bra ord! Den festen blev minnesvärd...och då menar jag inte på ett bra sätt! Man kan skratta bort mycket men har man inte bord och stolar bör man undvika att ha bjudningar...lesson learned!:)
För att undvika fjolårets fenomen och istället imponera på släkt och vänner skulle jag tacksamt mottaga detta fantastiska bord och stolar så blir alla nöjda och glada...framförallt jag! (Och supertacksam vill tilläggas;-)
Kram
Ulrika Armano
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen
[bild]

Den här veckan tävlar du om en Nice matgrupp i teak och svart med 6 ställbara fåtöljer och ett justerbart bord från Selected Home. Här finns gott om plats för alla under sommarens middagar och härliga utekvällar. Matbordet har en fast bordsskiva i slittåligt teak som är enkelt att underhålla. Bordsstommen och fåtöljernas ram är tillverkade i aluminium. De smidiga och hopfällbara fåtöljerna har, utöver sin aluminiumram, en högkvalitativ textilväv som erbjuder skön sittkomfort. Det går även att komplettera matgruppen med fler positionsstolar som kan placeras på vardera kortsida av bordet.

Totalt värde cirka: 11 990 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färg- och materialkombinationer finns att välja på för Nice matgrupp från Bra Sommarmöbler?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 8
  2. 7
  3. 6

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Rätt svar 7 st
Förra sommaren hade vi precis köpt vårt drömhus på landet och bokstavligen använt varenda ”buffert-krona” till insatsen. Att handla ett bord till terassen var därför en omöjlighet:(
Vid de få tillställningar vi hade den sommaren fick det bli ”picknick-casual”; något som funkade helt ok för den yngre mer mobila generationen....värre var det när vi hade släktkalas, där en farmor kom på kryckor och vi hade en gäst i rullstol!:(
Kaos är ett bra ord! Den festen blev minnesvärd...och då menar jag inte på ett bra sätt! Man kan skratta bort mycket men har man inte bord och stolar bör man undvika att ha bjudningar...lesson learned!:)
För att undvika fjolårets fenomen och istället imponera på släkt och vänner skulle jag tacksamt mottaga detta fantastiska bord och stolar så blir alla nöjda och glada...framförallt jag! (Och supertacksam vill tilläggas;-)
Kram
Ulrika Armano
 
Svar:2 7st

Motivering: Jag svarade rätt, det motiverar att jag borde ha samma chans som alla andra. Så lotta om det!
 
Svar : 7 kombinationer

Skulle passa fint i vårt nyrenoverade uterum, kan kännas skönt att sitta i när kroppen känns stum. Många middagar med familj o släkt, när vi känner sommarvindens fläkt!
 
Svar: 7

Skulle verkligen passa perfekt till vårat ny inköpta hus, med en badrumsrenovering och ett kök som verkligen behöver bytas finns inte mycket ekonomiskt utrymme för utemöbler
 
Svar: Nr 2 - 7 kombinationer.

Sambon och jag flyttar in i ett hus snart med en jättefin inglasad altan. Nackdelen är att vi flyttar från en hyresrättlägenhet med endast ett litet runt bord och två trådstolar.
 
Svar 2: 7st

Vårt gamla bord har brännmärken från en myggspiral som fick brinna allt för länge. Positionstolarna är ligger på soptippen sedan flera år tillbaka så hos oss sitter vi på pinnstolar. Vill man luta sig så får man gunga på stolen med egen risk. Visst vore det bra med ett set av bord och stolar, främst för att sätt sig och njuta av kvalité från bra sommarmöbler tillsammans med solen, himlen, vinden till fågelsång och harmoni.
 
Det finns 7 kombinationer i Nice-serien
Har en Nice maktgrupp på framsidan och bygger nu 50kvm altan på baksidan, vad vore bättre än att få inviga den med ytterligare en Nice maktgrupp och champagne & grill i trevligt sällskap. Det vore riktigt NICE!
 
Svarsalternativ 2 dvs 7 st
Skulle verkligen lyfta altanen med nya fräscha möbler med gott om plats istället för dagens trötta o skeva saker som vi trängs vid idag
 
Svar nr 2, 7st

När vi köpte vårat hus för 3 år sedan frågade dåvarande ägarna om vi ville behålla deras gamla utemöbler. De hade använt stolarna och bordet som målarställning så det är färgstänk överallt. Och eftersom de har stått konstant utomhus så är allting rangligt och jag börja bli osäker om man ska överhuvudtaget sitta i dem.

Nu har vi äntligen fått till en uteplats och jag skäms för att ha de gamla möblerna men det har inte funnits utrymme att köpa nya iår.
Så hade blivit underbart glad om vi hade kunna slå oss ner i dessa fantastiskt fina utemöblerna.
 
Svar 7 st.
Motivering:”Vår gamla matgrupp från 80-talets slut - är sliten, skiten och borde kastas ut. Med ”Bra sommarmöblers” design och stil - får hela altanen en ny, snygg profil!”
 
Svar: 2) 7st
Då jag inte ens har en altan vore det ju skönt under bygget att sitta och softa med lite grillat mellan passen....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.