Hej, skall installera min nyinköpta Automover 430x. Husqvarna säger ju då att laddstationen skall stå "mitt" i trädgården. Är detta ett måste eller bara en rekomendation?

Jag vill ju gärna placera den bakom ett garage, men då hamnar den på kanten mer än centralt och dessutom vid en mindre yta. Jag är ju medveten om att jag kommer få dra en längre guidekabel i och med det, men funderar på andras erfarenheter eller kunskaper om det är av en speciell anledning som den skall placeras centralt (antar ju att det är för att snabbt komma tillbaka till laddstation oavsett var den befinner sig, tillika ha snabbt ut till områden)
 
Det går bra att ha den i kanten av området. Du har både guidekabel och GPS för att uppnå maximal effektivitet i klippning och styrning.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
E etompau skrev:
Det går bra att ha den i kanten av området. Du har både guidekabel och GPS för att uppnå maximal effektivitet i klippning och styrning.
Hur är det med "direkt solljus" som de säger att den ej skall stå i. Den kommer få ett tak över sig, men kan träffas av morgonsolen möjligen.

Jag antar detta ej är ett allvarligt problem heller få då skulle man ju ej kunna ha den gående dagtid =)
 
N Nygge72 skrev:
Hur är det med "direkt solljus" som de säger att den ej skall stå i. Den kommer få ett tak över sig, men kan träffas av morgonsolen möjligen.

Jag antar detta ej är ett allvarligt problem heller få då skulle man ju ej kunna ha den gående dagtid =)
Inga problem, solen vandra över himlen samt du ska tydligen ha ett tak över den. Vi bor inte i Sahara.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
En följdfråga. Är det enkelt eller svårt att byta plats på landdstationen?
 
N Nygge72 skrev:
En följdfråga. Är det enkelt eller svårt att byta plats på landdstationen?
Det är bara att skarva ihop slingan vid nuvarande placering och klippa upp vid ny placering. Däremot kan du behöva dra om guidekabeln som du säkert inser.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.