hej ska bygga ett attefalls carport men så blev det lite fel ser vi nu.
vad tror ni händer om jag flyttar en stolpe ca 60cm in på tomten än vad jag sagt från början och fått godkänt startbesked?

Inget annat ändras med mått eller vinklar jag bara rätar upp cartporten lite för att få en bättre inkörsvinkel.


Så förlänger längden mot grannen från 260cm till 320cm från TG

Skiss av carport i svartvitt med måttangivelser, visar ändring av stolplacering från 260cm till 320cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
wrang wrang skrev:
hej ska bygga ett attefalls carport men så blev det lite fel ser vi nu.
vad tror ni händer om jag flyttar en stolpe ca 60cm in på tomten än vad jag sagt från början och fått godkänt startbesked?

Inget annat ändras med mått eller vinklar jag bara rätar upp cartporten lite för att få en bättre inkörsvinkel.


Så förlänger längden mot grannen från 260cm till 320cm från TG

[bild]
Med tanke på den i forumet som fick rejäl sanktionsavgift då de placerat ut grund fel så rekommenderar jag att prata med kommunen om detta innan du ändrar något :)

https://www.byggahus.se/forum/threads/byggsanktionsavgift-foer-felbygge.339581/
 
Vet inte om jag förstår ritningen rätt. Men det ser ut som du tänker öka gavelns längd från 3,6 till 4,2 m? Och i så fall blir ytan mer än 25 kvm?
 
Appendix Appendix skrev:
Med tanke på den i forumet som fick rejäl sanktionsavgift då de placerat ut grund fel så rekommenderar jag att prata med kommunen om detta innan du ändrar något :)

[länk]
tack ska kolla i denna tråden. Har även bokat in med bygglovs handläggare på torsdag


H hempularen skrev:
Vet inte om jag förstår ritningen rätt. Men det ser ut som du tänker öka gavelns längd från 3,6 till 4,2 m? Och i så fall blir ytan mer än 25 kvm?
Nej bredden är det samma (3.6m) men längden i vinkel mot grannens tomt är idag 2.60 å vill öka den till 3.20
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.