Svar: 2, 7st.

Detta hade varit kanon i våran annars fattiga trädgård, med en liten kille på 1månad som kostar och tar tid hade detta blivit en kanon present inför sommaren.
 
Alternativ 2: 7

Vi ska snart njuta av första sommaren i vårt 70-talshus. I samband med flytten så har vi fått låna härliga 70-talsmöbler till uteplatsen av mina föräldrar.
Jag hoppas på att vinna utemöblerna till mina föräldrar, så vi kan behålla 70-talscharmen på uteplatsen.
Dessutom blir det ett tack för all pepp de bidragit med inför vårt första husköp!
 
harry73
Svar 2, 7st

Med 6 i familjen och en ny (nästan färdig) uteplats passar priset oss perfekt.
 
Svar 2: 7 st

Då vi är mitt i ett husbygg projekt hade det varit fantastiskt att iaf kunna släppa tanken kring vart vi skall sitta och vila och återhämta oss mellan alla projekt som ett husbygge innebär.
 
Svar 2, 7 st
Den här vore så fin till tomten. Har lite udda lappade och lagade stolar och bord, som aldrig räcker till för flera gäster, utan alla får sitta på pallar, köksstolar och solstolar. önskar verkligen något riktigt snyggt.
 
7st.
Vi önskade oss pengar till utemöbler i bröllopspresent i somras.
Vi fick presentkort till resa och en massa fina saker men inte blev det några nya utemöbler;)
 
2: 7 st

Motivering: Vi håller precis på att bygga ett lösvirkesfritidshus för egen maskin och behöver såklart ett set med utemöbler som passar på vår blivande uteplats. När sommaren står för hörnet så finns det dessutom risk för att uteplatsen behövs inredas före huset (oklart om sambon håller med om den prioriteringen dock) :D
 
Svaret är 2 - 7 stycken!

Vi har sagt upp lägenheten. I sommar kommer flytten till vårt första egna riktiga hem ske!
Hemmet som vi ritat och byggt själva.
I över 3 år nu har vi spenderat all ledig tid med bygge, och allt annat som kommer till.
Så en första sommar, fri som en fågel med hus, altan och grill.
Kanske hinner man sitta och njuta lite av allt vi åstadkommit, fast vi kommer ha mycket kvar.
Att allt blivit dyrare än beräknat har gjort att vi fått prioritera om mycket.
Men gemensamma kvällar med middagar som denna matgrupp skulle skänka vill man bara inte prioritera bort!
 
  • Solnedgång sedd genom träd bakom ett nybyggt hus med reflektioner i fönstren på en snötäckt mark.
7 färger

Vi var tvungna att slänga våra utemöbler då de i princip ramlade ihop. Det finns inget utrymme i budgeten för nya eftersom vi bygger ut och renoverar. En filt i byggkaoset låter i teorin mysigt men att kunna duka upp på riktiga utemöbler hade gjort att vår sommar! Speciellt nu när köket står näst på tur att rivas.....
 
7 färger.
Vore en dröm att få nya möbler.
Våra ärvda möbler börjar sjunga på sista versen.
 
Svar 2, 7 stycken.

Vi flyttade till vårt hus förra sommaren och har inte riktigt hunnit/velat lägga pengar på nya utemöbler.
Vi fick ett plastbord med sex tillhörande plaststolar (som utemöbler) av mina svärföräldrar som flyttade från sitt hus i samma veva.
Dock så har de tyvärr gett ungefär så mycket som de har att ge, och två av de sex stolarna har redan gått sönder.

Pinsamt för alla när en gäst råkar sitta sönder en stol :(
Så denna matgrupp skulle passa perfekt till vår uteplats nu i sommar!
 
Svar : 7 st

Vi är nyblivna husägare till ett renoveringsobjekt. Vi har inte råd att köpa möbler till sommaren, vi äger inga utemöbler.
Sommaren skulle bli så otroligt mycket härligare om vi fick sitta ute och äta.

Hälsningar Louise
 
Svaret är 7st.
Efter att ha tvättat, slipat och oljat vår eftersatta altan så kändes det riktigt tråkigt att ta fram befintliga utemöbler. Solblekt plastbord och dito olikfärgade stolar som man behöver extra livförsäkring för att sätta sig i! Denna möbelgrupp hade gjort altanen komplett.
 
Svarsalternativ 2 stämmer. 7 st.

Vi har just flyttat till vår första villa med allt vad det innebär. Vi är mitt uppe i planerandet av altanbygge och vad drömmigt det vore att få ställa den snygga gruppen Nice på den nya altanen då den är klar. Vi är sex i familjen vilket tar sin plats och ställer sina krav på möblemanget, men Nice ser ut att passa perfekt för oss. Både snygg och praktisk helt enkelt!
 
Rätt svar: 7 ST

Motivering:
I augusti förra året flyttade vi in i vårt första gemensamma boende, vårat drömhus!
Vi hade massor av idéer, drömmar och stora visioner i trädgården.
Vi blev gravida efter bara ett par månader och i vecka 22 fick sambon komplikationer och efter två alldeles för tidiga besök på förlossningen blev hon 100% sjukskriven. Våra drömmar och projekt blev för tillfället pausade.
Men när hon landat i sin ordinerade vila kände jag att jag ville ta tag i trädgården inför vår tillökning och som en uppskattning till smabon.
Utan hennes hjälp, helt på egen hand tog jag upp stafettpinnen för våra trädgårdsplaner och kämpade på i flera veckor med ogräs, kantsten, täckbark, sjösten, trädgårdsland, buskar med mera.
Efter månader av hårt kämpande för att färdigställa vår drömträdgård är jag nu mer än välförtjänt av att bara kunna njuta av trädgården i en sjysst matgrupp tillsammans med vår lilla flicka som beräknas komma ut i juli till oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.