Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen
Matgrupp i teak och svart med sex ställbara fåtöljer och ett justerbart bord för utomhusbruk.

Den här veckan tävlar du om en Nice matgrupp i teak och svart med 6 ställbara fåtöljer och ett justerbart bord från Selected Home. Här finns gott om plats för alla under sommarens middagar och härliga utekvällar. Matbordet har en fast bordsskiva i slittåligt teak som är enkelt att underhålla. Bordsstommen och fåtöljernas ram är tillverkade i aluminium. De smidiga och hopfällbara fåtöljerna har, utöver sin aluminiumram, en högkvalitativ textilväv som erbjuder skön sittkomfort. Det går även att komplettera matgruppen med fler positionsstolar som kan placeras på vardera kortsida av bordet.

Totalt värde cirka: 11 990 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färg- och materialkombinationer finns att välja på för Nice matgrupp från Bra Sommarmöbler?

Svaret hittar du här: https://www.brasommarmobler.se

  1. 8
  2. 7
  3. 6

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Johannamarialarsson och 8 till
  • Laddar…
Svar: 2. 7st.
Förra sommaren spenderade jag nästan hela semestern med att i gassade sol bygga drygt 26 meter med spaljé samt anlägga en uteplats. I helgen som gick planterade vi de sista blommorna i form av 6 st clematis. Dessa ska tillsammans med 15 rosor och två vindruvor få växa upp i spaljén och ge grönska åt uteplatsen. Det enda som fattas för att hela den här delen av trädgården ska bli klar är ett par fina utemöbler. Just nu står det där ett par halvrostiga trötta stolar från de förra ägarna till huset som inte gör någon glad. Om vi kunde byta ut dessa till en fin matgrupp från Bra-Sommarmöbler skulle vi äntligen sätta oss i skuggan av spaljén och njuta av allt arbete som vi lade ner i den stekande solen förra året.
 
  • Gilla
Emmmi86
  • Laddar…
Svar 2: 7st.

Med detta set skulle uteplatsen bli väldigt mycket finare och bekvämligare.
Idag står där ett bord som måste höjas med reglar under bordsfötterna för att kunna skjuta in stolen ordentligt när vi bjuder hem gäster.
 
Svar 2: 7st.
Denna superfina grupp skulle vara en perfekt motivation till mig för att göra klar vår altan. Vår nuvarande grupp känns inte kul alls att ställa upp där. Vi köpte den i tron att det var aluminium i stommarna, utan att faktiskt kolla vilket material det var. Stolarna började rosta under första säsongen.
 
2. 7 stycken kombinationer.

Med två barn under två år har jag snart lyckats bygga färdigt en altan till min familjs nya hus. Som tidigare lägenhetsboende saknar vi alla former av utemöbler. En färdig matgrupp att äta vid hade varit guld värt så att barnen kan sätta igång att kladda ner den nya altanen :)
 
7 st
Mer akuta åtgärder på huset måste ständigt prioriteras före nöjesinköp som möbler, och båda barnen älskar numera att äta utomhus vilket gör att mitt gamla möbelset som köptes för en balkong en gång i tiden börjas kännas väldigt trångt.
 
Svar:2 7st

Utan utemöbler får jag skäll,
På detta följer en massa gnäll,
Vart ska vi sitta?
Vad ska vi gö?
Utan denna utegrupp kommer jag få lida och dö..
 
GustavN
Svar 2 7st.

Nu när vi väntar tillökning med nr 3 så är vårat nuvarande set förlitet. Plus att denna hade gjort sig superfin ihop med vårt mörkröda tegelfasad och svart/bruna uterum. Helhetslösning
 
A
Svar 2, 7 st.

Det hade varit perfekt med textil att sitta på, inbyggt i stolen. Istället för som nu springa ut och in med dynor då det svenska vädret är väldigt nyckfullt och det är sol ena stunden och regn eller hagel en kvart senare.
Hopfällbara stolar förenklar förvaringen vintertid, så att man kan ställa in dom i förrådet och få dom att hålla fint i många år.
 
Svar 2: 7st

Vi har precis köpt vårt första hus och tycker det ska bli så roligt att börja fixa med det! Till huset finns ett fint uterum som vätter mot en skog där denna matgrupp hade passat väldigt bra. Perfekt för att avnjuta en god måltid eller bara njuta av livet i efter en hel dags fixande i huset!

Trevlig helg till er alla!
 
2. 7 Stycken

Vi byggde nytt hus 2017 och sommaren 2018 gick åt till att bygga trädäck. I år är tanken att vi ska kunna njuta av det, men i nuläget har vi bara ett litet runt bord med två stolar som gör mer för att påminna oss om vårat tidigare lägenhetsliv än att erbjuda plats för nära och kära. Om vi vann detta så skulle våra stackars gäster slippa sitta på marken!
 
Svar: 2, 7 st.

Har gamla skrangliga bord o stolar frun Rusta, visst hade dessa sett bättre ut på uteplatsen? :)
 
Svar: 7 st.

I sommar ska det byggas altan. Det är eländigt med mycket motgångar vad gäller hur det kan göras och fås bra. Att vinna det här möblemanget skulle förutom att höja motivationen över motgångarna även ge en extra sporre att få det klart snabbt så man sedan kan bjuda in vänner och bekanta på invigningsöl.
Och eftersom sommaren sägs bli varm så känns det väldigt viktigt att få i sig vätska. Så för min vätskebalans skull får bli motiveringen. =)
 
Svar 2 7st.
i höstas köpte jag och sambon vårat första hus med en riktigt risig altan. under hela vintern har vi hållt på med renovering av källaren som precis börjar närma sig sitt slut och nu när våren har kommit kan vi äntligen börja bygga vår nya altan och då skulle det kännas riktigt gott med en ny matgrupp.
 
Vilka underbara stolar och snyggt bord, vi hade liknande om inte exakt samma stolar och ett aluminium bord med träskiva.
En grå trädgårdsstol med mjuk dyna och armstöd i trä står på en stenlagd uteplats. Tyvärr så tog ett snöras bordet och fyra stolar i vintras.
Så nu har vi bara två stolar och sex dynor kvar så detta skulle passa perfekt för våran familj.
Tips förvara inte stolar och bord under vintern där det kan komma snöras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.