S xCxJx skrev:
Det verkar ju som Jollys på något sätt har kommit med Zigbee, men hittar ingen svensk återförsäljare ännu.
[länk]
Det låter ju utmärkt.
De kanske läst här...
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det står ”Phase out” på den. Kan detta vara ersättaren? [länk]
Kan köpas här: [länk]
Elbutik.se säljer ju Xerolights Jolly-dimmrar, men inga med ZigBee.
Härligt, ser ut att de lägger ett påslag på ca 100% nu i början för att de integrerat Zigbee. Här är väl en motsvarande utan Zigbee: https://www.ledclusive.de/en/TCI-MP-50-K3-LED-driver::344.html

Snart är konkurrensen igång :)
 
Någon som kan bättre än mig och kan förklara? Går denna att koppla till en 12/24v rgb list (så långt är jag med) men skulle det gå att para ihop den med Ikea trådfri gateway eller på något sätt till Apple homekit och styra dimmning,färgval via home appen? Eller behövs det någon mer gateway typ.
https://www.kjell.com/se/sortiment/...VQqwYCh3ixwWpEAQYASABEgIhcPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Hittade lite mer info på en annan sida där det står stödjer Trådfri bla !!! Verkar matas med valfritt 12/24v beroende på vilken led list man har..
https://boiq.se/produkt/gledopto-rgbcct-led-controller-for-ledlist/
 
Redigerat:
putte22 putte22 skrev:
Någon som kan bättre än mig och kan förklara? Går denna att koppla till en 12/24v rgb list (så långt är jag med) men skulle det gå att para ihop den med Ikea trådfri gateway eller på något sätt till Apple homekit och styra dimmning,färgval via home appen? Eller behövs det någon mer gateway typ.
[länk]

Hittade lite mer info på en annan sida där det står stödjer Trådfri bla !!! Verkar matas med valfritt 12/24v beroende på vilken led list man har..
[länk]
Nej, zigbee jollyn verkar inte gå att ställa i konstant spänningsläge. Däremot kan man använda den andra du hittade om du har en 12 eller 24 V matning före. Rätt bra pris på den!
Det verkar äntligen lossna på detta område, och gissa vem som väntat tills nu med att automatisera. ..?
 
K karlmb skrev:
Nej, zigbee jollyn verkar inte gå att ställa i konstant spänningsläge. Däremot kan man använda den andra du hittade om du har en 12 eller 24 V matning före. Rätt bra pris på den!
Det verkar äntligen lossna på detta område, och gissa vem som väntat tills nu med att automatisera. ..?
Ja nästan lite löjligt bra pris och det va den jag länkade till som jag blev riktigt nyfiken på.. Frågan e bara om det går att styra med HomeKit utan massa andra appar och gateway förutom Ikeas.... Matningen före väljer man väl själv beroende på vilken led strip man har och matning på den..
 
putte22 putte22 skrev:
Någon som kan bättre än mig och kan förklara? Går denna att koppla till en 12/24v rgb list (så långt är jag med) men skulle det gå att para ihop den med Ikea trådfri gateway eller på något sätt till Apple homekit och styra dimmning,färgval via home appen? Eller behövs det någon mer gateway typ.
[länk]

Hittade lite mer info på en annan sida där det står stödjer Trådfri bla !!! Verkar matas med valfritt 12/24v beroende på vilken led list man har..
[länk]
Skulle det gå att koppla 12v konstantspännings ledspottar till denna?
 
putte22 putte22 skrev:
Skulle det gå att koppla 12v konstantspännings ledspottar till denna?
Kan inte tänka mig annat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.