C Christoffer L skrev:
Kolla in: [länk]
Jösses, där har det handlats lampor
 
C Christoffer L skrev:
Kolla in: [länk]
Ja i den undersökningen är verkligen ambitiös, ok den visar att snåla tillverkare som utelämnar en glättnings kondensator på någon krona, levererar till inte ont anande inköpare på våra stora varuhus skräp!
Medan en annan inköpare har turen att hitta en leverantör som kan elektronikkonstruktion och inte snålar på allt och får en bra Led med ett jämt ljus som inte pulserar.
 
Köpte hem en halogenlampa som heter DesignLight 12V MR16 20w, den blev perfekt. Ingen idé att hålla på att leda LED som går att dimma så långt ner som vi önskar. Det finns risk att de egentligen inte är LED lampan i sig som sätter stop, det kan mycket väl vara transformatorn i ljusskenan.

Det märkliga är att den lampa vi köpte står det 3000k på, den Osram halogen vi jämförde med i butik sa 2800K ändå var denna på 3000K klart varmare i tonen. Lampbutiken sa att färgtempen skulle man ta med en nypa salt.

Egentligen känner jag att det saknas massor med information för att jag ska kunna köpa en lampa till en placering som kräver något speciellt.

Jag vill ju veta, hur långt ner går denna lampan att dimma? 5-10lm? Hur varm ton är det verkligen i den? Är ljusbilden den kastar jämn? Inget av detta anges eller så är prestationen under all kritik.

Uppenbarligen är jag mer petig än vad man allmänt är, de flesta köper troligen det närmsta de kan komma åt.
 
Jag har provat en rad olika märken till min hall. Kravet var att de skulle gå att dimma till svagt ljus och fungera utan konstigheter.

Osram höll tyvärr inte måttet. Surrande ljud och dålig simning. Testade även ett par andra märken och det var först när jag testade Philips Warmglow dimbar som jag blev riktigt nöjd.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Du kan köpa bra ifrån kina som sälja av svenska firmor . Jag har köpt ett märke som säljs i byggfirma och godkänd för direkt i isolering
 
Kan tillägga att jag har 6 st Trådfri LED ute i vårt uterum som sitter där året om, de fungerar utmärkt fortfarande och det är ingen uppvärmning där. :)
 
M MackanM skrev:
Du kan köpa bra ifrån kina som sälja av svenska firmor . Jag har köpt ett märke som säljs i byggfirma och godkänd för direkt i isolering
Vilken är det? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.