Hej
Behöver bygga ett trädäck på gräsmattan för att ställa poolen (Intex 305x76) på pga ojämnt underlag.
Har tänkt att gräva ur gräsmattan och fylla med grus bla bla bla och ha plattor som stödjepunkter för trädäcket med 45x145 reglar och trall 28x120 men är jävligt osäker om det är tillräckligt för den vikt det blir med poolen?
Någon som har bättre koll och kan komma med tips eller andra förslag?
 
Krakow Krakow skrev:
Hej
Behöver bygga ett trädäck på gräsmattan för att ställa poolen (Intex 305x76) på pga ojämnt underlag.
Har tänkt att gräva ur gräsmattan och fylla med grus bla bla bla och ha plattor som stödjepunkter för trädäcket med 45x145 reglar och trall 28x120 men är jävligt osäker om det är tillräckligt för den vikt det blir med poolen?
Någon som har bättre koll och kan komma med tips eller andra förslag?
Jag gjorde så för en massa år sedan.. Först bort med gräset och på med markduk. Sedan ett lass grus på det. Reglade 45x145 men där poolen skulle stå reglade jag cc30. Minns inte hue stöden under blev gjorda men jag tror reglarna vilade på gruset med möjligen gamla trädgårdsplattor under. Gjöt nog någon lite plint också.
Den höll och gjorde sitt jobb tills ungarna slutade bada och poolen åkte på tippen. Betydligt skönare än att ställa poolen på gräsmattan med allt gräsklipp och annat skit man drar ner i poolen.
 
Ja men det var ju nåt sånt jag tänkt mig, cc40 kanske för hela trädäcket som blir ca 5x4m.
Blir lite orolig om trädgårdsplattorna håller bara, kanske bättre med reglarna direkt på gruset (funkar väl när det är NTR A).
Hade du samma size på poolen?
 
Alternativet är att gräva bort gräset, jämna till med sand lägg ett lager xps frigolit och ställ poolen på. Bygg sedan trädäcket runt poolen.
 
  • Gilla
petererlandsson1194
  • Laddar…
H
Så gjorde jag för min pool.
Grävde undan all gräs.
Fyllde med bärlager och sen stenmjöl.
Köpte Matta sån grön för balkonger som är drenerande.
Sen ställde jag poolen på.
Byggde trätrall runt poolen.
Klädde in med xps på sidan under trätrallen.
Köpte kupol till poolen för att värmen ska va kvar.
Har dock en 5,49 pool
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.