Jag har för några veckor sedan köpt ett badkar från Nordhem i Nordurit-akryl. Badkareret kunde beställas med infasad led-belysning, (såkallad ljusterapi)
Men det var ingenting jag tänkte på då. Nu undrar jag, är det möjligt att låta en elektriker utföra det i efterhand? Jag antar att det inte är en jättelätt process med inborrning, och tätning som måste fungera osv. Eller är det bara att glömma? Vet att det finns billiga flytande ljus-bollar som alternativ men det blir inte riktigt samma sak:worried:
 
Kanske går det om du får tag på originalgrejor till ditt kar.
Det är nog säkrast att höra med leverantören av karet om eftermontering är möjligt.
 
E etompau skrev:
Kanske går det om du får tag på originalgrejor till ditt kar.
Det är nog säkrast att höra med leverantören av karet om eftermontering är möjligt.
Jo jag kontaktade tillverkaren men dom gör ingen efter-montering själva, och vill inte heller sälja sin egen belysnings-utrustning separat. Jag antar att det går att få tag på snarlik utrustning själv, men detta är kanske inget som vanliga elektriker brukar pyssla med?
 
T tryffel skrev:
Jo jag kontaktade tillverkaren men dom gör ingen efter-montering själva, och vill inte heller sälja sin egen belysnings-utrustning separat. Jag antar att det går att få tag på snarlik utrustning själv, men detta är kanske inget som vanliga elektriker brukar pyssla med?
Att borra upp hål i ett badkar ligger sannolikt utanför vad en elektriker tar på sig. Där är för många risker med detta.
Hade det funnits någon påbyggnadssats för eftermontering hade det varit en annan femma.
 
  • Gilla
tryffel
  • Laddar…
Vad skulle undervattensbelysning kunna ha för terapeutisk verkan kan man undra?
 
M mlkjhr skrev:
Vad skulle undervattensbelysning kunna ha för terapeutisk verkan kan man undra?

Jadu, inte så mycket kan jag tro,, Men snyggt är det:cool:
 
  • Gilla
mlkjhr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.