Hej!
Vi är på jakt efter en firma som kan både gjuta och slipa betonggolv i Göteborg.
Är ute efter et blankpolerat golv. Skulle gärna vilja veta om det finns någon golvfirma där man kan se exempel på slipningar, kulörer och olika finish - någon som känner till något sådant i Göteborgsregionen?
Googlat som tusan men hittar bara en uppsjö av olika firmor som gör själva slipjobbet enbart.

Tack!
Julia
 
Hör med A&R Betonggolv eller Concretius. Men tror knappast att någon av dem går med på att slipa sina golv, de vill skura och ståla dem direkt.
Båda två drivs av riktigt bra gjutare.
 
  • Gilla
eli1982
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Hör med A&R Betonggolv eller Concretius. Men tror knappast att någon av dem går med på att slipa sina golv, de vill skura och ståla dem direkt.
Båda två drivs av riktigt bra gjutare.

Hej och tack!
Skura och ståla? Ger det samma finish som polerat?
 
Juliabrink Juliabrink skrev:
Hej och tack!
Skura och ståla? Ger det samma finish som polerat?
Osäker på vad du menar med polerat. Jag tror inte du har riktigt koll på termerna.
Men för att ge ett spegelblankt och blåskinande betonggolv så behöver det stålas innan betongen har bränt helt och hållet. Då går man över det i omgångar så många gånger som krävs, ibland upp mot 10 vändor med väntan emellan. Det går även att ha med olika typer av membran i samband med detta, typ dammbindning.
Men kontakta företagen jag tipsade dig om, de kommer att hjälpa dig med de frågor du har.
 
Du har helt rätt, jag är novis och har sett bilder på tjusiga golv där det stått att det är polerade betonggolv. Hur eller med vad det görs har jag ingen aning om! Jag ska kontakta dem så får vi se vad vi kommer fram till. Jag är ute efter ett bra slutresultat helt enkelt. Vägen dit må vara lång och krokig ;)
 
Det är inte lätt att ha koll på sådant om man inte pysslar med det till vardags.
Börja med kontakten. Har de tid och möjlighet så kommer de absolut hjälpa dig hitta rätt :)
 
Hej Juliabrink!

Planerar att göra liknande i Göteborg. Hur gick det för dig/er med betonggolvet? Vilka använde ni, blev ni nöjda etc?

Tack på förhand,

Andreas
 
A Andreassss skrev:
Hej Juliabrink!

Planerar att göra liknande i Göteborg. Hur gick det för dig/er med betonggolvet? Vilka använde ni, blev ni nöjda etc?

Tack på förhand,

Hej! Det slutade med att vi valde ett helt annat golv, men jag upplever att jag dock snabba svar och bra support av Stadax AB

Andreas
 
Tacksam för svar!
 
A Andreassss skrev:
Tacksam för svar!

Vad konstigt mitt svar ovan blev.

Hej! Det slutade med att vi valde ett helt annat golv, men jag upplever att jag dock snabba svar och bra support av Stadax AB
 
  • Gilla
Andreassss
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.