Första inlägg
Det är målad glasfiberväv i flera rum i vårt 70tals hus.
Själv föredrar jag glasfiber väv i hall och kök samt barnrum då det tål slitage väldigt bra.
Men många tycker de är trist så därför tänkte jag göra om i gästrummet.

Jag vill spackla på väven i olika ojämna lager och sen måla. Vet inte hur jag ska förklara det men vill att det ska påminna om en blandning mellan kalkfärg och hur det brukar se ut under kakel innan man trycker dit det. Eller o slipad betong och toscanska väggar.
Så mitt önskemål då är att det ska se väldigt ruffigt och "felgjort" ut.
Tror detta skulle passa väldigt bra med dov rosa nyans och en ockra gul fondvägg.

.går det att göra såhär och hur gör man? Vilket spackel? Eller ska det vara nån form av puts? Nån speciell spackelspade eller svamp som krävs?
Nån special färg ?

Ett gästrum brukar kanske vara mer diskret men jag har familjemedlemmar ofta hemma. Kan stanna flera veckor både syskon och föräldrar med respektive verkar gå skift.
De älskar ockra gul och de rosa tillsätter jag mest för.min skull :)

Har ni några råd om hur jag ska göra? Kanske även bilder på liknande projekt?
 
Jotuns nya "revive" kanske kan vara något, den visas ju slät, men borde säkert gå att "ruffa" till lite också


 
  • Gilla
Vildparti
  • Laddar…
Martin321 Martin321 skrev:
Jotuns nya "revive" kanske kan vara något, den visas ju slät, men borde säkert gå att "ruffa" till lite också


[media]
Ja den kanske går att ha. Om jag medvetet gör fel. Vill ju ibte att väven ska synas igenom men vill ändp ha det ruffigt.
Dra med svamp istället för spackelspade på andra laget kanske ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.