Liberalerna verkar inte vara särskilt liberala.
 
elpaco elpaco skrev:
Ordförande för kommunfullmäktige är en Liberal ..
Men tog liberalerna bort tjänstemannaansvaret?
 
Nej, det var väl sossarna på Palmes tid?
 
Mikael_L
Erik_Hansson skrev:
Vilken puckokummun :(
Japp, Uppsala heter den ...
 
M MartinP666 skrev:
Men tog liberalerna bort tjänstemannaansvaret?
Du menar att tjänstemännen är sossar? Tänker att de är opolitiska.
 
  • Haha
GargamelSE
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Du menar att tjänstemännen är sossar? Tänker att de är opolitiska.
Det var inte mitt spår, jag bara inflikade. Men jag uppfattade det som att det var sossarnas fel då de tog bort tjänstemannaansvaret.
 
M MartinP666 skrev:
Det var inte mitt spår, jag bara inflikade. Men jag uppfattade det som att det var sossarnas fel då de tog bort tjänstemannaansvaret.
Du svarade på ett spår som handlade om sossarna så om du inte vill diskutera just det så får du låta bli att citera.
 
elpaco elpaco skrev:
Du svarade på ett spår som handlade om sossarna så om du inte vill diskutera just det så får du låta bli att citera.
Jag försökte förtydliga, men det funkade tydligen inte. Förlåt för att du inte fattade trots förtydligandet.
 
M MartinP666 skrev:
Jag försökte förtydliga, men det funkade tydligen inte. Förlåt för att du inte fattade trots förtydligandet.
Ok. Näe det gör jag inte. Förlåt för att du verkar vara en otrevlig besserwisser.
 
elpaco elpaco skrev:
Ok. Näe det gör jag inte. Förlåt för att du verkar vara en otrevlig besserwisser.
Det var ju du som började hacka på mig trots att jag inte argumenterat över huvud taget utan enbart försökt styra upp ett missförstånd.

"Och ingen är ansvarig. Tack för det sossarna!" - Detta kan jag bara tolka som ett ironiskt tack till sossarna för att de tog bort tjänstemannaansvaret.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vad löjligt att mena alla hus ska ha röda tak. Det ser bara ut som nån amerikansk suburban hell tycker jag när alltid blir för likt.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Cheesen
DennisCA DennisCA skrev:
Vad löjligt att mena alla hus ska ha röda tak. Det ser bara ut som nån amerikansk suburban hell tycker jag när alltid blir för likt.
Vi har just det i pbl. Rött tak. Tror dock i vårt fall att det är försvaret som lagt sig i pbl. Alla hus ska vara lika uppifrån för att förvirra fienden, och ja vi har 15-20 gamla skyddsobjekt runtom byn.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Vi har rött tak på vårt hus, men grannarna har svarta. Ska nån dag bygga ett förråd, inte sagt det får samma takfärg som resten av byggnaderna på gården.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Klimatmålen övertrumfar väl alla andra gamla lagar nu?
[länk]
They should!
 
  • Gilla
GFGO
  • Laddar…
rockin_john rockin_john skrev:
They should!
Vore bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.