5 883 läst · 13 svar
6k läst
13 svar
Råkat övergöda gräsmattan!
Hej!
Detta kommer låta helt sjukt men jag och min man har pratat vid varandra och vi båda gödslade gräsmattan tätt inpå varandra. (Han i fredags och jag dagen därpå).
Det regnade en del i förrgår men han använde även vattenspridare för att få hela sjuka in. Så det var helt omöjligt för mig att se om han gjort något. Vi hade ju bestämt att vi skulle ta det till helgen. Men så tänkte jag att jag passar på och gör det innan han vaknar så slipper han göra det när han är trött efter att ha arbetat natt.
När han vaknar så berättar jag att jag har gödslat klart och han inte behöver tänka på det. Då säger han att han också gödslat igår.
Vad tror ni!? Vad kan hända? Finns det något vi kan göra för att åtgärda detta? Hur ska vi rädda gräsnattan?
Detta kommer låta helt sjukt men jag och min man har pratat vid varandra och vi båda gödslade gräsmattan tätt inpå varandra. (Han i fredags och jag dagen därpå).
Det regnade en del i förrgår men han använde även vattenspridare för att få hela sjuka in. Så det var helt omöjligt för mig att se om han gjort något. Vi hade ju bestämt att vi skulle ta det till helgen. Men så tänkte jag att jag passar på och gör det innan han vaknar så slipper han göra det när han är trött efter att ha arbetat natt.
När han vaknar så berättar jag att jag har gödslat klart och han inte behöver tänka på det. Då säger han att han också gödslat igår.
Vad tror ni!? Vad kan hända? Finns det något vi kan göra för att åtgärda detta? Hur ska vi rädda gräsnattan?
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 17 883 inlägg
Den kommer att växa så det knakar.
Så mycket tror jag inte ni gödslat så mattan får skador.
Simma lugnt och krama gubben.
Protte
Så mycket tror jag inte ni gödslat så mattan får skador.
Simma lugnt och krama gubben.
Protte
Den kommer att växaV Vivijan skrev:Hej!
Medlem
· Västerbottens län
· 17 883 inlägg
Jag gödslade med kompost ett år och det blev mest en klump här och en där, den sommaren hade vi gröna frodiga "kullar".
Nej det kommer bli dyrt för er, en robotklippare 24/7 måste ni ha.
Protte
Nej det kommer bli dyrt för er, en robotklippare 24/7 måste ni ha.
Protte
Vår granne gjorde likadant för ett par somrar sen. Hon hade fått tag på ett par säckar supergödningsmedel "Fert-i-Lazer" billigt från Rusta och gödslade på av bara den under en hel dag. På kvällen kom det ett skyfall. Vi tror att vi så här i efterhand hörde skrik på natten, men vi är naturligtvis inte säkra eftersom det hade varit grillkväll med pilkastning. Dagen efter stod terrassdörren öppen och det var släpspår i det blöta gräset som slutade i ett hål i en liten kulle framför garageplanen. Polisen var där hela helgen och var ganska griniga, men kommunens arborist som sitter i samma fiskevårdsförening pratade om några jättebjörnlökar eller nåt...Hua...
/Sockerhög
/Sockerhög
Produkter som diskuteras i tråden