Hej,

Tror ni att det går att göra så klipparen tar sig till den delen där det är ljusblått? Hur skulle man kunna gå tillväga?

Gul färg = placering av laddstationen
Mörkblå = begränsningskabel
Röd = betongplattor modellen jag orkar inte lyfta dem och sätta någon kabel under
ljusblå/turkos = grov grusgång
 
  • Luftbild över en trädgård med färgmarkeringar för robotklipparens laddstation, begränsningskabel och grusgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oklart vad du menar, vilket är det ljusblåa klippområdet?
Beg.kabel läggs enligt manual för aktuell klippartyp, också oklart vilken modell som avses.

Beg.kabel ska omsluta hela området/områdena, utan avbrott så mycket kan man väl säga.
 
Hej,

Det är en Automower 310. Den ska alltså kunna gå från höger ljusgrön färg till vänster ljusgrön färg. Jag undrar således, kan man lägga begränsningskabel ÖVER det röda och ljusblå området så att klipparen går över automatiskt?
 
  • Luftbild över tomt med markerade områden för Automower 310; gröna gräsytor, röd zon och blå ändpunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste ha begränsningskabel även runt det vänstra- samt det röda betongplatteområdet. Det går att styra klipparen över det röda området med guidekabeln, men den kan sedan slumpmässigt även hamna i det röda området under klippfasen.
Alternativet är att du gör det vänstra området som en biyta där du själv får bära fram klipparen till.
 
Tackar för informationen
 
Hej!

Om jag vill ha den vänstra ytan som biyta, kan jag då dra begränsningskabel runt den vänstra delen utan att koppla in den i den högra ytans begränsningskabel?

Om det går, hur ska man koppla begränsningskabeln? Behöver den kopplas till laddstationen eller kan den ligga utan ström och fortfarande fungera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.