vad har du för erfarenhet av Frånluftsvärme ? ros och ris? jag har i dag fjärrvärme med dubbla anslutningavgifter höjda skatter så funderar jag på att bli mer oberoende och det som tilltalar mig bäst är Frånluftsvärm,
 
J
Varför dubbla anslutningsavgifter, är det även dubbla abn då
 
J jesper33 skrev:
Varför dubbla anslutningsavgifter, är det även dubbla abn då
J jesper33 skrev:
Varför dubbla anslutningsavgifter, är det även dubbla abn då
ja
 
J
Måste vara ett stort hus då, men kan inte komma ifrån hur det kommer sig med dubbelt, mer info om det behövs
 
??? jag har ett abonemang för hushålls el och ett för fjärrvärmen! vad har det med frågan jag ställde?
 
J
Aha tolkade det som 2 abn FJV , då blir det annat, det med FTX , det beror på hur mycket som ska göras om på ventsidan, finns det full installation på vent ( till och från ) som går till samma lokal då kan det vara lite lönsamt, men att enbart ha FTX klarar inte huset . Men kanske ha FJV som stöttar utan att elen går in i FTX. Men det blir många kw för en installation av FTX
 
FTX ska ej ses som ett uppvärmningssystem, det är enbart till för ventilation, där frånluften värmer tilluften.
 
FTX är väl inte frånluftsvärme ?
 
  • Gilla
fäboden
  • Laddar…
Luddigt, ska du värma frånluften? Svårt när man knappt vet vad som el Abb och Fjv Abb.

Tror att du redan har den bästa uppvärmingen, bekvämt och bra, ska du komma billigare undan så får du borra bergvärme, för 200’
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Eller menar du frånluftvärmepump?
 
  • Gilla
fäboden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.