Hejsan!

Jag är ny medlem och färsk på denna typ av byggnationer och söker därför forumets hjälp. Jag ber redan nu om ursäkt för att jag inte kan dom rätta termerna! Det är alltså en gammal byggnad där ena halvan består av timmer och som ni ska se så består den andra halvan av både timmer och reglar. Det kommer säkert dyka upp flera frågor så jag tänkte att jag startar en gemensam tråd.

Snickare har reglat upp, monterat vindskyddspapp, nytt tak och förstås en ny gjuten platta.

Tanken är nu att den betalda hjälpen är slut och att jag ska ta vid. Jag har lagt i isolering överallt och har nu funderingar vad som är nästa steg. Är nästa steg åldersbeständig plast och sedan "läkt"? Sen drar elektrikern sitt och efter det lägger jag i 45mm isolering och på det OSB-skiva och eller gips?

Övervåningen på bilden har timmerfasad medans nedervåningen är uppreglat och brädfasad.
 
  • Renoveringsarbete med isolering mellan reglar på en vägg, vindskyddspapp och trästegar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade en bild från utsidan också.
 
  • Rödmålat trähus under renovering med material och en släpvagn lastad med byggsäckar utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.