Läckande mässingsblandare från Tapwell monterad på ett köksbänk av marmor, utan synlig ballofix för avstängning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rör och anslutningar under köksvask utan synlig ballofix, inklusive avloppsrör och flexibla slangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Totalt ohändig men undrar om man verkligen behöver ringa en rörmokare för detta problem.

Handlar om en läckande blandare i köket från Tapwell. Googlat och förstått det som att man nog behöver byta keramisk insats (hur säkerställer man det?). Blev lite sugen på att testa själv men blev lite förbryllad när jag kollade under hon. Hittar ingen ballofix utan ser ut enligt bifogad bild. Hur stänger man av vattnet lokalt?

Undrar,
David
 
JanneJanne123
Bor du i villa eller flerfamiljshus? Om villa får du helt enkelt stänga huvudledningen i avsaknad av balofix. Bor du i lägenhet blir det lite knepigare, men brukar oftast finnas möjlighet att stänga av vattnet per lägenhet.
 
JanneJanne123
Det är förövrigt en mycket enkel operation att byta insats när du väl har stängt av vattnet. Maila en bild till tapwell på din blandare så skulle jag gissa att de skickar ut en insats gratis till dig, så brukar dom göra.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Det är förövrigt en mycket enkel operation att byta insats när du väl har stängt av vattnet. Maila en bild till tapwell på din blandare så skulle jag gissa att de skickar ut en insats gratis till dig, så brukar dom göra.
Strålande. Tack för tips! Bor i ett radhus så får stänga av vattnet i källaren då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.