Ah grymt, återkommer om jag kommer igenom
 
Snailman
Jag skulle igenom en lekavägg med centraldammsugarledning 50mm farsan tog ett rör på nån halvmeters längd som var drygt 50mm och gjorde tänder i ena änden, sen minns jag inte hur vi gjorde gissar att vi vred och knackade på rörets ände?
 
Låter som ett helvetesjobb
 
U under_construction skrev:
Jag behöver också göra några hål men jag har en skalfasad i tegel. Kan den här klara av det? Står att den fixar tegel men man har ju blivit lurad förr.
Kn inte tänka mig att det skulle vara några problem, i leca går den som i smör.
Räcker gott med en vanlig nätansluten borrmaskin, sist körde jag med min 12V milwaukee och det gick men var lite tufft.
 
Sen borrar man ett rör och sätter i hålet antar jag
 
U
Peter2400 Peter2400 skrev:
Kn inte tänka mig att det skulle vara några problem, i leca går den som i smör.
Räcker gott med en vanlig nätansluten borrmaskin, sist körde jag med min 12V milwaukee och det gick men var lite tufft.
Tack, då testar jag. Har en 18V milwaukee och den är brutal.
 
De svår är när du ska genom flera lager är att få hålen i linje. Trissan tappar styrning när du går in i isoleringen och de blir svårt att få sista hålet (genom innerväggen) att ligga i linje med ytterväggshålet. Bra då att ha ett långt borr som går genom alla lagerna som styrning, då kan du först borra ytterväggen och sen ta innerväggen innefrån.
 
  • Gilla
Jotsat och 1 till
  • Laddar…
Hur stort hål ska du göra?
 
Man kan ju hyra en kärnborrmaskin.
 
Ska sätta en rund ventil
 
R Rolle85 skrev:
Ser att de hyr ut detta i mina trakter
[länk]
Bättre att köpa, så har du när du kommer på att du behöver fler hål.
Själva borrningen i lecablocken tar max 2 minuter, kärnborr behöver man bara till betongväggar.
 
J
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.