Någon som vet vem som tillverkat eller vilken butik som säljer dessa garderobsstommar? De behöver kompletteras med dörrar och jag har ingen aning om vart jag ska leta. Behöver ni fler bilder eller mått på så fixar jag det.
Inre hörn av en grå garderobsstomme utan dörrar, synliga hyllfästen och skruvhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av garderobsstomme med synlig gångjärnsbeslagning och borrhål för hyllplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

När det gäller dörrar kan du kolla på de ställen som i huvudsak säljer måttbeställda dörrar till gamla kök eller stommar från Ikea.
 
Någon?
 
Cheesen
Luckor brukar man kunna måttbeställa lite varsomhelst... Har du mått på stommarna?
 
Måtta noga, har du en jädra tur passar några standard från någon tillverkare. Annars går det måttbeställa.
 
Grovt mätt är dörrarna 215×75cm. Det är väl inte standard?
 
Saknar dom helt dörrar idag eller har du några gamla kvar?
 
U
75 cm brukar betyda skjutdörrar.
 
BirgitS
Om dina garderober är gamla kan man ju inte räkna med att tillverkaren har kvar den modellen längre.
Ikea har (hade?) Pax-garderober som är 150 cm breda.
 
Kollade lite snabbt på IKEA och det verkar som att deras dörrar är 25 eller 50cm breda. Ogillar att behöva kapa och få nya hålbilder rätt. Många moment och därmed stor risk att något blir fel.

Det fanns inga dörrar vid inflyttning. Gissar att stommarna är 5-10 år gamla. De är i bra skick, så de kanske är äldre egentligen. Stommarna är infällda i väggen och inte helt enkla att bara ersätta.
 
U
Hur många stommar har du?
Vill du ha skjutdörr eller gångjärn?
 
Behöver fyra dörrar. Två vänster, två höger. Helst med gångjärn.
 
Väldigt bra länk. Överkomliga priser. Känns som ett alternativ om jag inte hittar orginaldörrar.
 
Någon som känner igen tillverkare/butik på rak arm?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.