Nu är det nästan klart med tomt :D så jag tänkte börja med att kolla det viktigaste - prylarna.

Är lite sugen på LexCom Home och tänkte kolla lite saker bland er som har installerat det (måste skaffa mig lite argument så jag kan sälja idén hemma):

  • Vad använder i er installation till? Musik, TV, dvd, spela nätverksspel eller vad?
  • Vad ingår det för delar i installationen och vad har det kostat?
  • Hur stort är huset?
  • Är ni nöjda eller ångrar ni att ni slängde bort en massa pengar ;) ?

/Håkan
 
Man blir lite nyfiken när du är så intresserad att du startar med att koll upp det, innan tomten köpes.

Vad är LexCom för något, förklara så kanske även jag vill ha det hemma. :)
 
TCM skrev:
  • Vad använder i er installation till? Musik, TV, dvd, spela nätverksspel eller vad?
  • Vad ingår det för delar i installationen och vad har det kostat?
  • Hur stort är huset?
  • Är ni nöjda eller ångrar ni att ni slängde bort en massa pengar  ;) ?

/Håkan
* Jag kommer använda LexCom home till distribution av Tv,tele och data i alla rum. Jag har inte funderat ännu på distribution av musik eller dvd.

* I min offert så ligger IHC och Lexcom, men materialet för Lexcom gick väl på 16.000.

* Huset är 212kvm men vi bygger nedervåningen på 131kvm och lämnar övervåningen isolerad och oinredd.

* Ångrar inte valet av Lexcom, men jag har inte börjat bygga ännu så jag inte inget konkret att säga. Men idén och tanken är ju ett måste i ett nytt hus, svårt att göra det i efterhand.
 
En sak till:

Låt oss säga att jag vill spela mp3:er på min dator (med winamp) genom stereon, finns det en möjlighet att fjärrstyra winamp m.h.a. LexCom?
 
Det finns en pc-player som tar in datorns mp3 som en radiokanal i vilken stereo som helst i huset.
 
Carl skrev:
Det finns en pc-player som tar in datorns mp3 som en radiokanal i vilken stereo som helst i huset.
Bra - men går det att styra mp3-spelaren? Spela, Nästa Låt osv.
 
lastkaj skrev:
Du kan använda denna [länk].

Jag har den själv o den fungerar superbra.
Jag har sett den här också och den verkar cool (gillar displayen ;D), men den spelar bara musik.

http://www.thinkgeek.com/electronics/mp3/69b4/
http://www.slimdevices.com/index.html

Men jag hade hoppats att det skulle gå m.h.a. LexCom systemet. Har sett att dom har en IR-sändare/mottagare http://www.schneider-electric.se/katalog/index.asp?FUNC=detail&BrandID=3&ProdID=9718, men den verkar bara kunna styra DVD/Video/Satellitmottagare - eller?
 
Jag har sett den här också och den verkar cool (gillar displayen ), men den spelar bara musik.
Nä, den spelar musik, visar film och även digitala kort som ligger på datorn (vilket jag har mängder av). Allt styrs med en fjärrkontroll och valen visas på din TV.
 
lastkaj skrev:
Nä, den spelar musik, visar film och även digitala kort som ligger på datorn (vilket jag har mängder av). Allt styrs med en fjärrkontroll och valen visas på din TV.

Jag ber om ursäkt, jag var nog lite otydlig. Jag syftade på mina länkar (om Squeezebox). Den tror jag bara spelar musik - eller...? :)
 
Ok, då förstår jag.

Men varför nöja sig med att kunna streama musik? Varför inte resten också?

Jag har för övrigt en kompis som har Squeezeboxen och är nöjd med den, men han tycker att min "box" är bättre ;D
 
Personligen tycker jag att Lexcom Home verkar aningen överreklamerat. Om du saknar kunskap eller framförallt intresse att mixtra lite själv, så kan väl Lexcom Home vara en idé, men du betalar egentligen ganska mycket för ganska lite.

Dra rör i väggarna och bygg själv är min filosofi! Varför begränsa sig till Lexcoms begränsade utbud? Bara en så enkel sak som att deras RF-modulatorer enbart tillåter distribution av ljud i mono. :surprised:
 
Var hittar jag andra produkter då jojje, som har RF modulator i stereo ?

Om du säger exakt vad du tycker jag skall köpa istället så gör jag det ..
 
M@ZE skrev:
Var hittar jag andra produkter då jojje, som har RF modulator i stereo ?
http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?57088

M@ZE skrev:
Om du säger exakt vad du tycker jag skall köpa istället så gör jag det ..
Vad vill du göra med ditt hemmanätverk? Det är där du ska börja!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.