Domoticz på en raspberry pi är väldigt stabilt
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ren och skär mög är det. Fyfan vad jag hatar min Vera. Seg som sirap. Hoppas den kommande firmwaren gör det bättre. Orkar fan inte köra open source mjukvara på en dator. Har inte tiden.
Jag kör domoticz på rpi - Snabbt och stabilt. Hade du också gjort det hade du sparat tid jämfört med veran...
 
useless useless skrev:
Jag kör domoticz på rpi - Snabbt och stabilt. Hade du också gjort det hade du sparat tid jämfört med veran...
Kollade på dem, men de har lite tackig integration med Fibaro Roller Shutter 2. Och så måste man strula med en rpi, det har jag inte tid eller ork med.
 
Strula? Man sätter i ett minneskort och en strömkabel.
 
Uppgraderade min Vera till senaste firmwaren igår. Fick para om alla FGS-223 vilket var lite bökigt. Men nu fungerar de snabbt och rapt i systemet.
 
Vilken vera har du? Jag lyckas inte uppgradera min, har vera 3.
 
T TE-Rex skrev:
Vilken vera har du? Jag lyckas inte uppgradera min, har vera 3.
Jag har en Vera Plus
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har en Vera Plus
Ska uppgradera min också och om den beter sig acceptabelt får den vara i sommarstugan
 
Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Ska uppgradera min också och om den beter sig acceptabelt får den vara i sommarstugan
Visst var det vi som snackade trappkoppling? Fixade detta script som löser det. Men trist man måste gå över controllern, dock är det association i botten

Kod:
remoteControllerLights = {}
remoteControllerLights[139] = {136,138}
remoteControllerLights[146] = {153}



function switchPowerStatusListener(id, service, variable, valueOld, value)
 local remotes = remoteControllerLights[id]
 for i, device in ipairs(remotes) do
   luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "SetTarget", {newTargetValue = value},  device)     
 end
end

for id,v in pairs(remoteControllerLights) do
   luup.variable_watch('switchPowerStatusListener', 'urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1', 'Status', id)   
end

Den ser till att fjärr-devicen synkar mot lampan den ska styra. Så om man ändrar lampan via appen eller via andra regler så kommer fjärr devicen synkas.
 
  • Gilla
Karl_Pedal
  • Laddar…
Är de nån som har koll på mysensors och kan hjälpa mig med en sak
 
Om jag tar bort min kontroller ur systemet så får jag sjuka delayer på alla assicationer i mitt nätverk. En kollega som kör openHAB har noterat samma sak. Om det ska vara så är det ju lite jobbigt, går ju inte sälja bostaden utan att släppa med kontrollern
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag tar bort min kontroller ur systemet så får jag sjuka delayer på alla assicationer i mitt nätverk. En kollega som kör openHAB har noterat samma sak. Om det ska vara så är det ju lite jobbigt, går ju inte sälja bostaden utan att släppa med kontrollern
Hmm, märkligt. Har det något med lifeline-associationen att göra? Hur som helst får man nästan låta kontrollern ingå när man säljer bostaden.
 
Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Hmm, märkligt. Har det något med lifeline-associationen att göra? Hur som helst får man nästan låta kontrollern ingå när man säljer bostaden.
Fast den är ju kopplad till mig som person, hoppas Vera har bra export/import av config
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast den är ju kopplad till mig som person, hoppas Vera har bra export/import av config
Om jag inte missminner mig går det att avassociera den från ditt konto
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.