Öppning under hus med begränsat utrymme flankerad av gräsmatta och träplank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej
Är ifärd med att köpa en robotklippare. Är det någon som kan svara på om det är möjligt att placera laddstationen under huset enligt bild? Har fått till mig att det skall vara 1,5 meter fritt på vardera sida vilket det inte är. Öppningen är totalt cirka 1,5 meter. Men med guidekabeln borde detta upplägg funka?
 
  • Gilla
Mysman
  • Laddar…
Åsa Lund
Funkar säkert!
Lite plattare i sidled kanske underlättar
 
Ojämn gräsmatta med maskrosor vid vit staket, nära stuprör och en bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tackar!
Menar du ojämnheterna i gräsmattan, speciellt framför stupröret?
Hela våran gräsmatta är så, tro du det kommer funka med robotklippare?
 
Excel
Kan bli lite klurigt, trappen kan krångla till blir en väldigt smal för roboten att köra på.
 
Jag tror att det är lugnt. Placera laddaren lite längre från trappan än mitt för bara. Däremot kan det vara lite lurigt vid inkalibreringen av systemet, då vill det gärna ha lite mer marginaler än vad som verkligen behövs. Det kan dock lösas med att du kalibrerar det först med laddaren utställd en bit, sen flyttar du in den (jag vet, varför då alls kalibrera systemet, men det måste man väl?).

Däremot skulle jag vara skeptisk till att ställa laddaren där ni går mest, vid trappfoten. Inte för att jag tror att ni kommer snubbla på den, utan för att det redan nu är där gräset slits hårdast. Att då låta roboten rulla som mest där också tror jag är dumt.

Tomten som sådan tror jag för övrigt inte är några problem, mer än att det finns mycket som behöver klippas med trimmer.
 
Tackar!
Jag provar att göra så. Tänkte inte i banorna av att det blir på platsen vi går på mest som även klipparen kommer gå mest på...
Men, vi provar så får vi se. Vår tomt har alltid varit krävande med trimmern runt staket och annat så det jobbet blir nog obetydligt mer med en robotklippare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.