Nån som har erfarenhet av Biltemas dyckertpistol?
elektrisk är den.. kostar runt 400.. inte så mkt pengar
men onödigt att slänga ut om man iallfall får gå och "purra" in
spikskallarna.. ska ha den till tak och golvlister

kanske nån här vet nån som har eller har provat??:)
 
spliffan skrev:
Nån som har erfarenhet av Biltemas dyckertpistol?
elektrisk är den.. kostar runt 400.. inte så mkt pengar
men onödigt att slänga ut om man iallfall får gå och "purra" in
spikskallarna.. ska ha den till tak och golvlister

kanske nån här vet nån som har eller har provat??:)

Jag köpte den dyrare pickan, ca 1000sek. Den var helt oanvändbar faktiskt. Olika slagkraft varje gång, slagmärke varje gång. Lämnade tillbaka efter 30st testspikar.
 
idag kan du få både spikpistol och tryckluft för runt 1000kr om du vill..
jag köpte en spikpistol på harald nyborg av märket TRU för 300kr..den har klarat spika 50 kvm panel och mycket annat så den är intjänad ..kompressor får du för 795kr på jula så där är väl nåt års garanti på det med
 
Jag köpte biltemas spikpistol. För mig fungerar den utmärkt. Jag köpte en Klammer/spikpistol först men då fick jag bara märken i panelen så jag bytte den mot en enkel spikpistol = inga märken. :)
 
sville skrev:
Har en pasolde ([länk]) för spikning av panel, klädsel råspont mm och en [länk] för inomhus jobb.

Sparar enormt med tid och kraft.
Har kört med luftdrivna pistoler innan, men avskyr verkligen slangarna.
En sådan har jag också funderat på (edit: Pasloden alltså) - men är lite tveksam..
Får du verkligen samma kraft och driftsäkerhet i den som i en slangad..??
 
Bättre och jämnare kraft med den, iom att en trycklufts driven pistol ändrar inslaget efter trycket i tanken minskar.
Ända nackdelen är att gasen inte gillar kyla, så man måste se till att förvara den uppvärmt, alternativt ha en i tex. bröstfickan eller innanför jackan när man jobbar.
Båda pistolerna slåt luftdrivna med hästlängdet, och om man jämför vad man får betala för en pistol och kompressor av hög kvalitet så är ingen av dem speciellt dyra heller.
 
Clas-Ohlson säljer ju spipistoler oxå, någon som provat dem ?
 
Jag köpte Clas Ohlsons stora gröna Aplus i somras. Har fyrat av 5000+ spik med den utan större problem. Dock är det på gränsen att min kompressor av billigare modell orkar med när man skjuter 90mm. Tittade på både Jula och Biltema innan men denna "kändes" ngt bättre, väska bl.a. Den är tydligen en taiwantillverkad variant av en Senco som fanns på 90-talet om jag inte är felunderrättad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.