Langbein
De ska väl helst stå inne varmt och torrt, eller var i ett nytt källarlöst hus, i en frigga?
 
Om du köper en (eller två) Hyundai Atos så får dom nog plats framför bilen i 40-kvadrats garaget ;)
 
Langbein
Haagbard skrev:
Om du köper en (eller två) Hyundai Atos så får dom nog plats framför bilen i 40-kvadrats garaget  ;)
Ser ut som en mopedbil, vi har redan en Passat combi och en Golf Cabriolet 8)
 
Men garaget är nog det vanligaste stället att förvara dessa maskiner, förstår att det liknar f*n att inte få bygga som man vill.........jag byggde själv garage på drygt 80 kvadrat och behövde inte ens söka bygglov eftersom det är utanför stadsplanerat område.

Finns det inte möjlighet att köpa tomt en aning längre ut på "byggda" där du ej är lika begränsad av regler som i villaområden, eller vill du kanske ha bekvämligheten med kommunalt vatten och avlopp samt plogad gata ?
 
Langbein
Haagbard skrev:
Men garaget är nog det vanligaste stället att förvara dessa maskiner, förstår att det liknar f*n att inte få bygga som man vill.........jag byggde själv garage på drygt 80 kvadrat och behövde inte ens söka bygglov eftersom det är utanför stadsplanerat område.

Finns det inte möjlighet att köpa tomt en aning längre ut på "byggda" där du ej är lika begränsad av regler som i villaområden, eller vill du kanske ha bekvämligheten med kommunalt vatten och avlopp samt plogad gata ?
Ja vi har alla maskiner i gamla eller nya garaget, vi har det gamla smala enbilsgaraget och ett nytt på 80, svårt att flytta ifrån :-/

Frun har inget svenskt körkort och vi vill inte vara bilberoende, har litet barn och gillar att gå till det mesta.
Vi har ett friare område här, en håla där ingenting finns utom stora dyra tomter och stora hus.

Vi lider inte så mkt, har det ganska bra nu, att bygga allt vi vill ha hamnar över marknadsvärde och verkar oklokt. På 150 kvm får vi plats med bostad och kanske pool, garaget kan bli 80 igen under huset, vill vi lyxa kan man kanske bygga till ett poolhus.


 
Jag har mina i en friggebod av Plåt och det funkar alleles utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.