Nu har frugan bestämt att vår lilla TV i sovrummet skall upp på väggen! Hon har köpt IKEA's "obervatör". Vi har gipsväggar i sovrummet, visst måste jag se till att montera den så att den kommer upp i en regel eller kan det hålla ändå om jag använder mollyskruv??

Vad skall jag lämpligen använda för skruv!! (den stod så fint på byrån förut men det duger inte längre ;D )
 
Jag har en 20-tummare uppskruvad men 4st mollysar i 16mm gips och den har inte ramlat ner ännu......

hejs
 
Köp Toggler M6,det håller garanterat!!
 
Har för mig att EN molly i medelstorlek håller för omkring 50 kg i en 16 mm gipsskiva.
 
Charlie skrev:
Undrar om det är fruarna i familjen som svarat ovan  ;)

Rätt svar måste ju vara; Det är klart att det inte går; det är ju gipsväggar. TVn får allt stå kvar på byrån!  ;D ;D
Jag har alltså lyckats med något som inte går, tjoohooo!!
 
Charlie skrev:
Undrar om det är fruarna i familjen som svarat ovan  ;)

Rätt svar måste ju vara; Det är klart att det inte går; det är ju gipsväggar. TVn får allt stå kvar på byrån!  ;D ;D
Här är vi fel ute,om man använder Toggler (Kottler) M6 så bär den 75 kg i enkel gips och 160 kg i dubbelgips så det borde räcka!!!
 
Nybyggare skrev:
Har för mig att EN molly i medelstorlek håller för omkring 50 kg i en 16 mm gipsskiva.
Helt rätt, men det bygger på ett perfekt montage, vilket tyvärr sällan blir fallet. Dessutom statisk last, vilket kanske inte alla (med t.ex. barn) har. Sätter man äremot flera som int esitter allt för tätt så ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.