Hej på er! Vad kan ha hänt med min kärcher 550m? Den läcker inte och bygger inte upp något tryck. Jag har skruvat isär åbäket, men inte hittat något som jag kan härleda till problemet. Bara luft i systemet?
 
Du skriver att du har skruvat isär den, har du kollat silen som sitter på inkommande vattenanslutning? Är det bra flöde i vattenslangen till högtryckstvätt en?
 
N NoOne2k skrev:
Du skriver att du har skruvat isär den, har du kollat silen som sitter på inkommande vattenanslutning? Är det bra flöde i vattenslangen till högtryckstvätt en?
Japp silen är rensad och trycket är vad jag kan erinra mig vara likvärdigt föregående år. Läst om kortare slang, kan det vara något?
 
Hade liknande problem med min Kärcher, visade att spolröret (VarioPower eller vad det nu heter) var kasst på något vis.
Nytt sånt och den gick några år igen.

Kolla om du kan låna ett av en bekant och prova?
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonas Angle'r
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hade liknande problem med min Kärcher, visade att spolröret var kasst på något vis.
Nytt sånt och den gick några år igen.

Kolla om du kan låna ett av en bekant och prova?
Tackar! Alla tips är bra tips!! Ska prova vid tillfälle.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag hade fått två sandkorn in i spolmunstycket och då ville den inte fungera... bytte till ett annat och allt fungerade. Skruvade isär sprutan och fann då dom två gruskornen i munstycket - som genom ett trollslag fungerade den igen...
 
  • Gilla
Excel och 1 till
  • Laddar…
S Springnota skrev:
Jag hade fått två sandkorn in i spolmunstycket och då ville den inte fungera... bytte till ett annat och allt fungerade. Skruvade isär sprutan och fann då dom två gruskornen i munstycket - som genom ett trollslag fungerade den igen...
Så enkelt? Ska absolut kontrollera detta!. Tackar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.