Jag vet inte om jag vågar ha rökgrillen ute över natten, men jag vet inte om jag orkar bära in den varje gång jag har använt den :thinking:

Jag bor i ett lantligt villaområde.

Och just nu röker jag ost...

Fyra bitar gul ost som röks på en grillgaller i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


....som är färdig någon gång på små timmarna :cool:
 
Magnus E K
Kedja och hänglås?
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag vet inte om jag vågar ha rökgrillen ute över natten
Vad är du rädd för?
Att någon skall knycka den, att den skall välta och sätta eld på samhället/skogen eller vad?
Kanske du löser det hela genom att starta rökningen redan på morgonen ;)
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Hemmakatten
Ser jättegott ut!
Nog tror jag du kan ha röken utomhus. Vi har två webergrillar och en Braďley rökugn ute hela tiden. Inget har hänt med dem.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad är du rädd för?
Att någon skall knycka den, att den skall välta och sätta eld på samhället/skogen eller vad?
Två rimliga exempel på tråkiga saker som förhoppningsvis inte händer om den står ute över natten.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kanske du löser det hela genom att starta rökningen redan på morgonen ;)
Oftast så kan man göra så ja ,men om man vill långröka något i över 24 timmar så det inte ett alternativ.

En bit bokrökt cheddarost till frukost någon :) Bitar av cheddarost på en rökgrill redo för rökning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Har haft min grill stående ute i flera år på framsidan i ett ibland lite stökigt radhusområde. Den och allt annat fick vara i fred så länge jag bodde där.

Nån lånade dock en ljusslinga en gång... men några månader senare låg den i brevlådan.
 
  • Haha
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Två rimliga exempel på tråkiga saker som förhoppningsvis inte händer om den står ute över natten.



Oftast så kan man göra så ja ,men om man vill långröka något i över 24 timmar så det inte ett alternativ.

En bit bokrökt cheddarost till frukost någon :) [bild]
kör du med kallrökningspiralen? funkar den bra?
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
O olofh skrev:
kör du med kallrökningspiralen? funkar den bra?
Ja, det gör jag och den funkar fint. Den brann i mer än 15 timmar med weners bookspån.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Ja, det gör jag och den funkar fint. Den brann i mer än 15 timmar med weners bookspån.
Får nog bli en sån då. Bara hunnit använda min 1gång. Blev spareribs fast då använde jag chunks. Så jäkla gott! (Min står ute tills den svalnat, sen rullar jag in den i boden som iof inte heller är så låst)
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.