På de liknande jag har använt trycker man ner handtaget i botten och skruvar motsols och det lossnar. Kan vara någon typ av bajonett som gör att man bara behöver lossa en kvartsvarv eller nått och då kanske man behöver trycka ner handtaget samtidigt man vrider.
 
Drag i ventilen på högra sidan, för att lätta på trycket. Tryck sedan ner det röda "pumphandtaget" i urtagen på ovansidan av tankens anslutning. Vrid moturs och du får upp det svarta röret.
 
Åh, stort tack för snabba svar Immobil och snuttjulle, vad skulle man ta sig till utan detta forum? Lätta på trycket med hjälp av ventilen hade jag provat, Men inte tryckt handtaget ända ner i botten innan jag testade vrida. Så nu gick det fint :love:(y).
 
Jag har kunnat ta bort detta handtag utan problem, men blev aldrig klok på hur man fyller på sprutan korrekt.
Det gick ej att lossa den stora 'muttern' utan jag fick fylla på i 'pump hålet'.
Efter en tids användning fungerar den inte alls. ger inget tryck i sprutan hur jag än pumpar.
Finns det någon beskrivning hur man fyller på denna spruta och hur man tömmer den.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.