Har försökt läsa mig till det här med övervakningskameror men får inte riktigt grepp om specifikationer osv.

Har idag fått ta del av information som gör att jag behöver en övervakningskamera utomhus, helst redan igår. Den ska klara av att identifiera en person i mörker och det är inget stort område som den ska bevaka, 3*3 meter ungefär.

Jag kan åka om hämta denna direkt. Kommer den kunna leverera det jag vill?

https://www.webhallen.com/se-sv/nat...arlo_pro-smart_security_system_with_1_cameras

Om inte, vad ska jag kolla på? Den behöver absolut inte vara trådlös, måste kunna spela in och lagra data men jag behöver ingen live feed till mobil etc. Är den trådbunden kommer den sitta lite mer oskyddat än vad vi kan placera en trådlös kamera. Att beställa från Kina etc är inte ett alternativ eftersom jag vill ha den så fort som möjligt. Behöver i dagsläget endast en kamera men är ett plus om det går att utöka till totalt tre, fyra kameror framöver. Enkelt att installera och hantera, typ plug-and-play.
 
iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Jag är nöjd med Dlink
Hade köpt på samma ställe
Link DCS-2330L/E - 720p / Outdoor / Nightvision
[länk]
Den har 16GB MicroSD card included,
Gratis app som du kan titta i. Ger dig mail med bild när det händer något. Spelar in på minneskortet, bra om de stör ut ditt nätverk.
Vill inte låta som en reklamperson, utan jämför alltid priser innan man köper. Men noterade när jag kollade annat, att den modellen har Kjell o co specialpris på just nu.

https://www.kjell.com/se/sortiment/...d-link-dcs-2330l-tradlos-utomhuskamera-p61528
 
  • Gilla
pojje och 1 till
  • Laddar…
Låna en vakthund istället, mer effektivt. Om kameran ska ta bra bilder i mörker och du ska kunna indentifiera personen ska du ha tur. Lycka till.
 
T
Jag har använt Arlo Pro systemet. Smidiga kameror med bra app! Bilden är hyfsat bra, tyvärr inte full-HD(kommer i nästa version).
Jag är nöjd med de kamerorna, väldigt bra batteritid på det inbyggda batteriet. Har inte behövt ladda än, köpte någon gång i somras. Så batteritiden ligger på runt 3-5 månader.

Självklart ger den inte lika fin bild i mörker som i dagsljus men ändå ganska bra enligt mig. Gäller dock att den sitter i rätt vinkel för att kunna identifiera personer
 
iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Jag är nöjd med Dlink
Verkar dock som att många inte tycker att Dlinks grejer är så bra? Men jag ska kolla upp det. Tack.
 
S sinclairhacker skrev:
Men noterade när jag kollade annat, att den modellen har Kjell o co specialpris på just nu.
Tack!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Låna en vakthund istället, mer effektivt. Om kameran ska ta bra bilder i mörker och du ska kunna indentifiera personen ska du ha tur. Lycka till.
Vakthund är på ingång men den kommer inte förrän början av nästa år tyvärr. Väldigt stort plus om kameran kan identifiera men så länge den klarar av att leverera bilder med igenkänning så räcker det långt i just mitt fall eftersom jag i sådana fall är i större behov av bevis tills det är möjligt att avskräcka helt.
 
Redigerat:
  • Gilla
DSM
  • Laddar…
T TeeMan skrev:
Jag har använt Arlo Pro systemet. Smidiga kameror med bra app! Bilden är hyfsat bra, tyvärr inte full-HD(kommer i nästa version).
Jag är nöjd med de kamerorna, väldigt bra batteritid på det inbyggda batteriet. Har inte behövt ladda än, köpte någon gång i somras. Så batteritiden ligger på runt 3-5 månader.

Självklart ger den inte lika fin bild i mörker som i dagsljus men ändå ganska bra enligt mig. Gäller dock att den sitter i rätt vinkel för att kunna identifiera personer
Såg att nästa version ska komma nu i december. Vad skulle du säga att rätt vinkel är utan att den hamnar i ansiktshöjd?
 
T
Jag har en kamera sitter under takfoten på en husgavel, så högt upp att en stege behövs för att nå kameran. Då kan du få en tillräckligt bra bild för att känna igen någon. Nackdelen med att kameran sitter en bit upp är begränsningen i rörelsesensorns avkänningsområde, jag hade egentligen velat att den börjat filma tidigare. Dock väger det tyngre att den sitter väderskyddad under takfoten och på sådan höjd att ingen når den.

Så om du bara har som krav att du skall känna igen någon du känner till på det inspelade materialet så kommer Arlo Pro garanterat kunna leverera det du önskar! Den är dessutom ganska liten så kan monteras hyfsat diskret
 
Köpte en D-link 2330 på kjell i lördags, lämnade åter idag. Kass bild, tveksam om den ens lever upp till utlovad upplösning. Grynig och pixlig bild i inomhus dagsljus, och ännu sämre i mörker. Rekommenderar att undvika.
 
Det blev till slut en Arlo Pro 2, vi valde att avvakta helt enkelt. Har fungerat bra och vi har hittills, tack och lov, varit förskonade från de förväntade inkräktarna. I alla fall där de fyra kamerorna sitter.

Går att välja nivå på rörelsedetektorn och kan säga att den tar nästan minsta lilla rörelse på bara 80 % kapacitet. Mindre praktiskt när man inte kan koppla kameran till elnätet (krävs för att ställa in aktivitetszoner) och det är ett utrymme med djur som ska övervakas. På plussidan så löste kameran ut när en råtta promenerade förbi så det problemet kunde vi åtgärda innan det gick för långt. Mycket bra bild även i mörker. Vid test var det inte några problem att se ansikten även om personen hade pannlampa. Detta var då på kameran som satt nästan i ansiktshöjd i slutet av en "korridor". Kameran slutar spela in elva sekunder efter att den inte upptäcker rörelse längre vilket blir konstigt när man kollar på filmen och så helt plötsligt slutar den när man ändå hela tiden ser att det står en person där och fipplar vid dörren. Kan säkerligen förbättras med inställning av detektionsnivå, har inte testat.

Bra batteritid men relativt kort räckvidd från basenheten till kameror utomhus. Beror förstås på hur många hinder det är i vägen. Vi har flyttat om så räckvidden är numera inte längre ett problem. Får dock skaffa en förstärkare eller ännu en basenhet när nya byggnaden är klar för att kunna täcka in alla kameror som då kommer vara fördelade på två olika hus. Finns en del extra funktioner som blir tillgängliga om man betalar en månadskostnad. Vi behöver inte dessa men kan tycka att det är lite magstarkt att en del av dom debiteras per kamera som man vill ha funktionen på.

Summa summarum: jag är helt klart nöjd men som med allt finns det saker som är mindre bra. Systemet är dyrt och vi har fyra kameror, det var dock ett riktigt bra kampanjpris på ett sådant set vid köptillfället. Är inte säker på att vi kommer testa ett billigare system när vi behöver fler kameror framöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.