På ebay hittar man alla delar till ett komplett dsc larm till en väldigt låg summa jämfört med i sverige men är det något som köpt där så man vet att det fungerar?
 
T Toddep skrev:
På ebay hittar man alla delar till ett komplett dsc larm till en väldigt låg summa jämfört med i sverige men är det något som köpt där så man vet att det fungerar?
Det funkar men går generellt inte att blanda europeiska och amerikanska delar.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Det funkar men går generellt inte att blanda europeiska och amerikanska delar.
Jag har redan monterat alla magnetkontakterna ifällda i dörrarna. Då kommer det inte fungera med delar ifrån usa nu då för dessa beställdes i sverige
 
Trådat eller trådlöst?

Det finns lite trådar/svar i ämnet här på forat, där vissa påstår att de är regionskodade men jag vågar inte ta gift på det.

De trådlösa prylarna körs tydligen på en annan frekvens - också något jag läst här i en annan tråd - så de bör ju rimligtvis inte fungera då.

Tänk på att moms om 25 % högst troligtvis kommer läggas på (och eventuell tull om några procent?) - så blir det verkligen billigare än t.ex. uttag181.se?
 
P Pickadollen skrev:
Trådat eller trådlöst?

Det finns lite trådar/svar i ämnet här på forat, där vissa påstår att de är regionskodade men jag vågar inte ta gift på det.

De trådlösa prylarna körs tydligen på en annan frekvens - också något jag läst här i en annan tråd - så de bör ju rimligtvis inte fungera då.

Tänk på att moms om 25 % högst troligtvis kommer läggas på (och eventuell tull om några procent?) - så blir det verkligen billigare än t.ex. uttag181.se?
Det gäller bara trådbundna prylar.
På uttag181 kostar touchpanelen 4500kr typ och på ebay 1000kr
 
T Toddep skrev:
Jag har redan monterat alla magnetkontakterna ifällda i dörrarna. Då kommer det inte fungera med delar ifrån usa nu då för dessa beställdes i sverige
Magnetkontakter påverkas inte. Det är bara sådant som går på deras buss dvs central utökningskort psukort paneler osv.
 
Casaloco
Du kan jämföra eBay mot https://www.alarmsystemstore.com köpte därifrån för några år sedan och funkade bra då.

Moms och postnords avgift för moms tillkommer
 
Gjorde detsamma när jag satte upp mitt larm.
Dollarns stod då i runt 6 kr.
Expansionskort i Sverige 1200KR. I usa $30 - jag skulle ha 2 st.
huvudenhet 6K i sverige mot 89 USD.
 
@
I EU är larmet normalt på 868 MHz bandet medan de i USA kör DSC Neo på 433 MHz
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.