hur mycket syns på bottenbrädan om man lockpanelar med enbart 22 x 120 bräda ?
 
H Hossein skrev:
Kan nån föklara vad ett kapillärsugande material är?
en disktrasa
 
hur mycket syns på en lockläkt när denna är monterad ??
 
man skall ju ha 25 mm överlapp så det blir 70 mm synligt av bottenbrädan
t
 
Allt. Så länge man inte har monterat takpannor/-plåt.
 
Hossein, har ni inte skolböcker eller lektioner där du kan få reda på de här uppgiferna?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hossein, har ni inte skolböcker eller lektioner där du kan få reda på de här uppgiferna?
Men, han har ju världens bästa skolbok här? :D
 
Väldigt praktiskt när man sitter med ett prov kan jag tänka ;)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Sitter man på ett prov så finns det nog snabbare sätt att få rätt svar om man ändå har tillgång till Internet...
 
H Hossein skrev:
hur mycket syns på en lockläkt när denna är monterad ??
Det beror på hur långt avståndet mellan bottenbrädorna är.
 
Hej, jag studerar vuxenutbildning, jag har en fråga måste jag svara, kan någon hjälpa mig?

Frågan är

Du ska bygga en lågform för platta av lösvirke där +Höjden är avvägd och profilerna är på plats.
Formens mått 350mm x3000x4000.

Gör en arbetsbeskrivning hur du går tillväga när du bygger din lågform. Beskrivningen ska minst innehålla:

a. Arbetsmomenten i kronologisk ordning (så som de tidsmässigt infaller)
b. Material och delmoment namngivna
c. Verktyg, maskiner, fästmedel och låsanordning
d. Hjälpmedel och skyddsutrustning.
e. Viktigt att tänka på



Tack för hjälpen.
 
Redigerat av moderator:
C
Är det någon specifik sak du behöver hjälp med, eller tänker du att någon annan skall göra din hemläxa åt dig?
 
C cpalm skrev:
Är det någon specifik sak du behöver hjälp med, eller tänker du att någon annan skall göra din hemläxa åt dig?
jag har aldrig byggt detta och aldrig har hittat i teori, det är bara svårt för mig att svara. Det är därför jag ber om hjälp.
 
Det känns ju som att om du pluggar detta och du har fått det som någon typ av prov-/läxfråga, så borde ni ha pratat och gått igenom det tidigare.

Det är ingen konstig fråga och tror att många gärna hjälper till, men blir ju fel om vi ska göra en hel uppgift åt dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.