Erk01
Gjorde en fullösning som du funderar på (se inlägg ovan) och limmade ihop skiverna igen.
Det fungerade i två år sen var den paj igen.
Problemet är att via fukt flyter en galvanisk ström som äter upp kopparn.
Den enda lösningen är att köpa en ny platta och flytta över huset.
Du får även ett nytt kort som du kan använda om åskan skulle komma för nära.

Lycka till
 
Tack! Men för att jag ska förstå - hade plattan delat sig liksom mitt itu lager för lager, eller knäckt rakt över som att den delats som en skiva man sågar av på mitten?

Plan, eller sektion, alltså....

Så himla klurigt att beskriva i text! Limmade du ihop den som att du laminerade den igen?
 
Plattan är två skivor med antennfolien mellan.
Skivorna släppte i kanterna så det kom in fukt till folien.
Efter att lagat folien limmade jag ihop skiverna igen.
Konstruktionen är inte så hållbar så den nya plattan är annorlunde uppbygd.
 
  • Gilla
Erk01
  • Laddar…
Vad är detta för årsmodeller?
 
Grymt! Tack!

Årsmodell, lite osäker. Ingick i huset. Gissningsvis 2010, 2011 något sådant.

Det är den gamla laddplattan jag har, iallafall, med asfaltspapp ungefär som yta.
 
R
Hej,
Blåser nytt liv i denna tråd då jag har ett liknande problem, har ärvt en Automower med gamla G2-plattan där F-signalen tackat för sig. Plockade isär kretskortshuset och verifierade avbrott på F-spolen men då min platta inte var helt medgörlig att ta isär har jag lagt en tillfällig slinga på undersidan, matchat denna mot 30 Ohm och ersatt gamla slingans poler i tamiya-kontakten.

Efter en del pillande "ser" klipparen nu laddplattan men behöver ca 10-15 försök innan den lyckas docka. Jag har gjort ett par justeringar av min slingas placering under plattan men gissar att jag ännu inte prickat rätt och undrar om någon av tidigare skribenter i tråden har bilder kvar som visar hur slingorna är placerade inuti gamla plattan?

Jag har initialt utgått från dessa bilder på nya plattan men ännu inte fått till en placering som fungerar stabilt. Gissningsvis är förhållandet mellan F och N signal inte är optimalt då klipparen ivrigt patrullerar runt och över laddplattan innan den efter flertalet försök går ned i den lägre hastigheten, nosar sig fram och slutligen dockar.

Jag passade i samma veva på att mäta upp kretskortet och kan för den nyfikne meddela att min laddplatta matar F-slingan med ett pulståg om ca 66 Hz där varje puls är 53 us lång och har en amplitud om ca 39V. Framtida mätningar får visa om och hur detta varierar med pinkoden ;)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.