K
Jag har köpt ett hus där det finns en bastutunna på tomten. Varken jag eller sambon bastar så då funderar vi på att sälja den. Som vanligt med allt som inte säljs så ofta är det svårt att bestämma ett värde på den. Det är en 6 pers bastu med omklädningsdel och fönster i gavlarna
Är det någon som har några ideer?
 
Redigerat:
Lägg upp en bild så är det lättare att se skick m.m.

En bekant köpte en bastutunna med vad som verkar vara samma enligt din beskrivning för 25 000 inkl. hemkörning med lastbil.
 
K
Bra ide! Kanske lite dåliga men man får en uppfattning iallafall.
 
  • Interiör av bastu med träbänk och vedeldad bastuugn, upplyst av en taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett småskaligt byggprojekt av en vedeldad bastu med stegar, omgivet av skog i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en bastu med träbänkar och vedeldad bastuugn, suddig bildkvalitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya verkar ju gå för mellan 25 och 50-tusen beroende på storlek och modell, oklart om leverans ingår då. Lättaste hade kanske varit att hitta vilken tunna ni har och se vad nypriset är. Sen beroende på skick dra av en 25% eller nått, kanske mer om köparen hämtar den och löser transport osv.
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
K
S Snappahaneklanen skrev:
Nya verkar ju gå för mellan 25 och 50-tusen beroende på storlek och modell, oklart om leverans ingår då. Lättaste hade kanske varit att hitta vilken tunna ni har och se vad nypriset är. Sen beroende på skick dra av en 25% eller nått, kanske mer om köparen hämtar den och löser transport osv.
Jag undersöker lite, tack för tipset
 
Hemmakatten
Max 50% är nog ett mer rimligt pris.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.