Vår tvättmaskin från Whirlpool visar en påminnelse om att avkalka maskinen. Enligt meddelandet och manualen ska man få bort meddelandet genom att klicka på Ok. Det fungerar inte för oss och jag tror det beror på att knapplåset är aktiverat. Så jag får bara klicka på Ok knappen och den är låst.
Antar att jag får ringa service i morgon när de öppnar om inte någon här sitter på kunskap om hur man nollställer maskinen eller så. Hade ju varit toppen att kunna köra någon maskin nu i helgen. Display på Whirlpool tvättmaskin visar meddelandet "AVKALKA MASKIN Tryck på OK för håpp".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej! Du har förmodligen redan gjort det men stalltipset är annars att dra ur sladden/bryta strömmen till maskinen i någon minut och sedan prova igen.
 
B Bwise skrev:
Hej! Du har förmodligen redan gjort det men stalltipset är annars att dra ur sladden/bryta strömmen till maskinen i någon minut och sedan prova igen.
Tack, har provat att göra den strömlös utan framgång.
 
Typnummer och modell på tvättmaskinen kan hjälpa till för att hitta mer info om ev. återställningsfunktioner i menyerna
 
Modellen är FSCR 10440, har bara hittat samma bruksanvisning som jag själv har här hemma. Det finns en funktion för att återställa ett påbörjat program. Men inte heller det verkar bita på det här.
 
A
Whirlpool - tjena
det är en indesit fabrikatet som rimmar på skit.
rätt så kul det står 10kg kapacitet om man tittar på svenska normen så är det 6,5kg

det står tyvärr ingenting beskrivet om denna påminnelsefunktion i servicemanualen heller.

återställa påbörjat program med att hålla inne strömbrytaren i mer än 5 sekunder?
 
lärjungen
Som electroluxaren här ovan säger: testa hålla in on/off knappen några sekunder för att göra en reset om du inte redan testat. Kanske funkar.
 
Tack för input från alla, det löste sig till slut. Inte tack vara Whirpools support, de hade inga fler idéer än att prova att hålla knapplåsknappen intryckt ett tag eller göra maskinen strömlös.

Det som till slut löste det hela var att hålla knapplåsknappen intryckt samtidigt som jag startade maskinen. Efter det kunde jag trycka på Ok knappen och få bort meddelandet. Provade samma sak ett par gånger igår utan framgång men ikväll fungerade det. En del påstår att definitionen av idioti är att göra samma sak och förvänta sig andra resultat, andra säger att trägen vinner.
 
  • Haha
  • Gilla
Bwise och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.