Har bara ögnat igenom tråden. Men vad har ni för uppkoppling hemma ?
 
S sevilla skrev:
Har kollar på tele2 wi-fi in the go men det är tyvärr väldigt dyrt.
60gb typ 450kr vill jag minnas.
Skillnaden här är ju att du kan välja när under året du vill utnyttja detta.
Ett ab på 40Gb kostar 249:-/månad så efter 1,5 månad så är ab. dyrare än Wifi on the go
 
Har varit inne på att köra ett abo från hallon.se och sen säga upp eller gå ner till 5gb/mån efter sommaren.

Men problemet just nu är att jag inte vet om min Huawei trådlösa puck är låst till Telia eller inte.
Dom vet inre heller, det beror på när den är inköpt och det ser varken de eller jag.

Skulle testa med ett annat sim-kort men jag har bara mikro-sim.
Den har plats för vanlig sim-kortstorlek.

Vad får man för storlek om man beställer från hallon.se tro?
En nackdel med Hallon är att de har värdelös kundservice.
De har inget telnr att ringa, och chatta funkar inte då jag hamnar sist i kön med jämna mellanrum.
 
Det är vi bara att köpa en adapter till simkortet
 
nino nino skrev:
Det är vi bara att köpa en adapter till simkortet
Jo det är det ju säkert.
Men vill inte köpa ngt bara för att testa kanske.
 
  • Gilla
henfrid1
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Om ni har fiber som vi har fått till våran stuga så kan man testa denna tjänst, betala bara när ni är i stugan, min bror testade det nu under påskhelgen och fungerade bra (y)

[länk]
Vi får nästan utgå från att TS inte har fiber i stugan, borde ha varit en given sak att nämna.
Jag håller dock med om att korttidstjänsterna är en bra produkt.
 
S sevilla skrev:
Jo det är det ju säkert.
Men vill inte köpa ngt bara för att testa kanske.
Beställ ett gratis kontantkort från någa av operatörerna, sätt in det i routern, det kommer att fråga efter låskod om routern är låst, man behöver inte fylla på pengar.
All simkort kommer i alla storlekar det är perforerat så man trycker ut storleken man vill ha, ramen kan man lägga i en låda så går kortet att använda som större storlek om man behöver vid något tillfälle.
 
Eller låna ett sim-kort från mobilen och testa.
 
Beställ gratis kontantkort, välj vad du vill ladda på med, antingen när du beställer eller senare när det kommer hem.
100mb för 5 kr i 30 dagar räcker för att testa lite, använder telenors nät fungerar det att koppla upp sig så är inte routern låst.
https://www.lycamobile.se/sv/order-sim
 
För att flika in vad jag gör för tillfället.

Telenor Famileabb med extra SIM till 4G Routern. Just nu kör jag deras Unlimited Data. Delar detta med min mobil och lite andra mobiler. Så det är smidigt. Tanken är att köra Unlimited Data under säsong och gå ner i datamängd efter säsongen.

Hårdvaran är en TP-Link MR400 (ca 1300 på Kjelle)

har ca 75% signalstyrka med de interna antennerna (den använder sprötantennerna för 4G och interna antenner för Wifi). Funderar på yttre antenn för 4G.

Det funkar helt okej för att streama och använda internet normalt. Stugan ligger ute på vischan en bit utanför Alingsås.

Det finns fiber via det lokala energibolaget där installationen kostar 19500:- + abb sen då. Har funderat på det. Men det är ju trots allt en sommartuga och man är ju inte där hela tiden. Så slår man ut månadsavgiften så blir den ju dyrare (iom att man inte är där hela tiden som sagt)

Men man blir snabbt varse att det är väldigt skönt att inte behöva bry sig om datamängden. Hemma är man ju van vid att man kan använda hur mycket man vill :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.