Hur delar man Gåra Block på ett bra sätt? Någon som har en idé?

/ Thomas
 
Stor vinkelslip med stenskiva. ;)
 
Tack för det. Nu skall man bara försöka få tag på någon sådan.
 
johannathomas skrev:
Tack för det. Nu skall man bara försöka få tag på någon sådan.
Rusta säljer en stor vinkelslip för: 299:-. De har också stenskivor 5 st. för 99:- ;)
 
Är det bra grejer då? Då du säger stenskivor - menar du diamantskivor eller ?
 
johannathomas skrev:
Är det bra grejer då? Då du säger stenskivor - menar du diamantskivor eller ?
Kan väl duga om du inte ska kapa allt för mycket = hobbybruk. ::) Diamantskivor är det inte, de är betydligt dyrare. ;)
 
Det är för hobbybruk. Skall dela ett tiotal Gåra Block samt 20-30 "vanliga" markstenar.

SÅ det finns något som heter stenskivor - det har jag inte sett.

/ Thomas
 
johannathomas skrev:
Det är för hobbybruk. Skall dela ett tiotal Gåra Block samt 20-30 "vanliga" markstenar.

SÅ det finns något som heter stenskivor - det har jag inte sett.
Det håller den säkert för. 8)

Stenskivorna ser precis ut som stålskivorna enda skillnaden är att det står sten/stone/stein på dom. ;)
 
Tack för det. Då skall jag kika på den och fixa till delningen.
 
johannathomas skrev:
Hur delar man Gåra Block på ett bra sätt? Någon som har en idé?

/ Thomas
Om du nu inte har utrustning för att kapa sten och skall bara dela ett eller ett par block skulle jag slänga in dem i bilen och åka till närmaste firma som säljer trädgårdssten. De stenfirmor jag har besökt har utrustning för att kapa ett perfekt snitt.
 
Ok det var också en tanke. Det skall jag också kolla. Tack för tipset!

/ Thomas
 
Överskottsbolaget har 1800 watt (har jag för mig det är) kap för 180 mm klinga för ca 600 spänn.
Diamantklinga till kostar 199:-
Den håller 50 meter betongsten utan vidare d.v.s. ett par hundra plattor. Jag är inne på min 4;e klinga. Jag är å andra sidan inte "normal" då det gäller användningen av kapskivor.
 
Kapar tråden lite. Till 32 meter armerad betong 10cm tjock ska man satsa på diamantskiva till rondellen eller leta rätt på nån som har kraftigare grejor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.