Hej!

Upplever själva kartbilden när man zoomar in bilden att det blir stora svarta fyrkanter på själva kartbilden

Likadant om man flyttar runt på kartbilden , blir det likadant för er med appen ?

Har testat på 2 telefoner , likadant ...

Husqvarna supporten säger sig inte känna igen problemet ...

?
 
  • Zoomad kartbild med suddiga detaljer och ikoner för position och rörelseriktning, problem med kartapp nämns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en mobilapp med en kartvy som visar stora svarta fyrkanter och spårningsmarkörer som indikerar et problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gissar att det har något med bild-cacheningen att göra. Flygfoton är rasterbilder och tar stor plats och är långsamma att överföra via webben när man ska zooma och panorera. Därför cache:as ofta bilderna (antingen på webbservern, i din mobilapp eller någon annanstans). Men det kan bli sådana här effekter ibland när det inte fungerat som det är tänkt, och en bildruta inte cacheats korrekt.

(Kan någon komma med ett bra svenskt ord för cache, som går att böja!?)
 
  • Gilla
Hampus_HB
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag gissar att det har något med bild-cacheningen att göra. Flygfoton är rasterbilder och tar stor plats och är långsamma att överföra via webben när man ska zooma och panorera. Därför cache:as ofta bilderna (antingen på webbservern, i din mobilapp eller någon annanstans). Men det kan bli sådana här effekter ibland när det inte fungerat som det är tänkt, och en bildruta inte cacheats korrekt.

(Kan någon komma med ett bra svenskt ord för cache, som går att böja!?)
Jag skulle säga samma som ovanstående.

Arbetsminne är väl det man säger på svenska(?) :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.