Idag har vi pratat med säljaren i Borlänge på Fiskarheden (verkligen ett trevligt första bemötande).
Vi knallade bara in och ville ha lite prisinformation och han var väldigt hjälpsam.

Är det någon som har byggt Spoven? Jag har fastnat för Spoven eftersom jag vill ha ett hus i gammal stil.

Dela gärna med er av erfarenheter kring husbygget. Problem på vägen m.m

Än så länge är vi i urvalsstadiet av hus och vi har även tittat lite på KarlsonHus, Sävsjö, Eksjö m.fl...

 
Visst verkar spoven stor och fin!

Vilka prisuppgifter för spoven fick ni av fiskarhedenvillan? Var hade ni tänkt att bygga? Det tråkiga är ju att det är så mycket som tillkommer till priset man får av husfirman! tomt/vatten.el/grund
 
Byggsatsen : 786000:-

Åtagande 1 : 205125:-
Åtagande 2 : 137008:-
Åtagande 3 : 119492:-
Åtagande 4 : 95148:-
Åtagande 5 : 92031:-

Mark och Grundentreprenad: 202125:-
El-entrepenad : 90125:-
VA-entrepenad : 139750:-
Målningsentreprenad invändigt : 61000:-
Målningsentreprenad utvändigt : 57125:-
Golvläggningsentreprenad : 126251:-

Men tanken är ju att vi ska göra det mesta själva....

Grunden tror vi att vi kan få billigare hos en kompis, målning och golvläggning fixar vi själva...

Vi har inte tittat så noga men vi tror att vi köper åtagande 1 och 3 samt Takläggning..
 
Hej,

Vad innebär de olika åtagandena?

Hur mkt material ingår i materialsatsen? Är det "bara" huset eller ingår mer...

Mvh
 
Fiskarheden har jättefina hus, tänk bara på att det är mycket som inte ingår i deras leveranser. Du får ju lägga typ lika mycket till för färdigt hus, även om du gör mycket jobb själv. Fast har man gott om kontakter så är det ju lite andra priser... Lycka till , ett fint hus spoven!
 
gisses va det har höjts. Fick själv en offert på huset, Spoven i slutet av December förra året och det är inte lite som har plussats på, ex:
23000 på materialet, 50225 på grunden, ca 16000 på åtagande 5 osv.
Har alla firmor rusat upp massor eller är det bara Fiskarheden?
 
Så nu har vi då skrivit på eett kontrakt....Känns lite nervöst och stort.....Priset i år på Spoven har höjts till 806.000:-
Dessutom vill jag ha tvåluftsfönster så det kommer att bli dyrare än de treglasfönster som ingår....
Känns iallafall skoj ;D
 
  • Gilla
Excanto
  • Laddar…
Jessa skrev:
Så nu har vi då skrivit på eett kontrakt....Känns lite nervöst och stort.....Priset i år på Spoven har höjts till 806.000:-
Dessutom vill jag ha tvåluftsfönster så det kommer att bli dyrare än de treglasfönster som ingår....
Känns iallafall skoj ;D
Vad är det för skillnad i u-värde på dessa olika fönster (standard vs tillval)?
 
Material till huset inkl fönster, dörrar, kök, garderober, lister ingår. Det som inte ingår är badrum, vvs, el, värmepump, golv, tapeter, färg....
 
Vad är det för skillnad i u-värde på dessa olika fönster (standard vs tillval)?
Vid tvåluftsfönster från Älvdalsfönster med tillägg för energiglas är U-värdet=1,8

Vid de fönster som ingår som standard Elitfönster Original är U-värde =1,3
 
Jessa skrev:
Vid tvåluftsfönster från Älvdalsfönster med tillägg för energiglas är U-värdet=1,8

Vid de fönster som ingår som standard Elitfönster Original är U-värde =1,3
Du menar möjligtvis inte 0,8 för energiglas? Annars betalar du mer för ett fönster med sämre U-värde?!
 
Ja jag vet att det är sämre u-värde på dessa fönster men de är mycket snyggare ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.