Svart Stiga gödningsspridare på hjul med tom behållare och spakar för reglering och dragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har kommit över en begagnad spridare liknande den på bilden. Nån som vet hur det funkar att sprida kalk med den?
Är det nån typ av kalk som är bättre eller sämre att köra i den?

I botten av behållaren ska det sitta nånting som roterar och rör runt i vad man nu har i där. På min saknas den prylen så jag har bara skruvat i en trallskruv genom axlen som sticker upp i behållaren. Kanske inte optimalt för krossad kalk, men funkar med gödning.
Nån som vet vad det ska sitta där egentligen? Kanske nån har en bild på det?
 
Jag har en lika dan som står här hemma, kommer jag ihåg kan jag ta ett kort på den imorgon. Tror du kan få svårt att sprida krossad kalk med den. Det kommer troligen att hänga sig på väggarna och inte rinna ner i en jämn ström över spridartallriken. Bästa är att sprida granulat.
 
N NoOne2k skrev:
Jag har en lika dan som står här hemma, kommer jag ihåg kan jag ta ett kort på den imorgon. Tror du kan få svårt att sprida krossad kalk med den. Det kommer troligen att hänga sig på väggarna och inte rinna ner i en jämn ström över spridartallriken. Bästa är att sprida granulat.
Lite så jag känner med.
Ja en bild från insidan vore bra.
 
Granulat fungerar alldeles utmärkt med en sådan. Krossad fungerar inte alls.
 
  • Gilla
jordraketen och 1 till
  • Laddar…
Kört ut 100kg kornad idag så det funkar bra
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.