Hej

Då det var en extremt torr sommar förra året och verkar bli samma i år igen så
har jag bestämt mig för att samla regnvatten i en IBC behållare som jag har kopplat
till mitt stuprör på huset. Jag hittade en adapter koppling Gardena som passade på IBC Behållaren
så nu kan jag vattna blommor m.m med min vanliga vatten slang. Utan att ta kommunalt vatten
Finns att köpa på denna sida
https://www.tankprodukter.se/store/...gsockel-264058/ibc-s60*6-gardena-2-pac-639640

Svart adapterkoppling Gardena för att ansluta en vattenslang till en IBC-behållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Morgano
  • Laddar…
Hur tänkte du fylla på IBCn? Jag tycker de är lte för fula för att vara synliga vid husknuten :/
 
Dvillan
Jag har en vanlig regnvattentunna anslutet till stuprör. För att fylla ibc tanken har jag lagt ner en dränkbar pump som pumpar över vattnet från tunnan till tanken som står lite gömt i trädgården, just för att den är så ful :p
 
C corre skrev:
Hur tänkte du fylla på IBCn? Jag tycker de är lte för fula för att vara synliga vid husknuten :/
Jag har ju stupröret "kopplat" alltså det går i toppen på ibc behållaren där locket är.
Ja dom är kanske inte så vackra min står på baksidan av huset så där syns den inte så mycket
 
Vid mitt stall har de som bor på gården byggt en liknande anordning med stupröret kopplat till en sån "sockerbits-tank" att ha till trädgårdsbevattningen som de ställt på 3 lastpallar och sen byggt ett litet "plank" runt med en dörr. Allt målat falurött och den syns knappt. Min fundering är dock hur man smidigt kan "sila" bort allt skräp som rinner ner i stupröret så man slipper att det blir stopp när man tappar ut vatten? Någon som har en bra lösning?
 
En lövsil kanske :)
 
J
Myggnät innan det går ner i tanken,, går att göra som en påse i tanken så det blir stor yta, kom bara ihåg att tömma skräpet ofta
 
  • Gilla
vonSallad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.