Prisvärda, men känns billiga! Och för mig funkade de dåligt, sen om det var självförvållat låter jag vara osagt, men Plejd är betydligt snyggare/mer logiskt app, men lite för dyra, samt att bryggan är dyr, men sällan man behöver styra nåt utifrån..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Prisvärda, men känns billiga! Och för mig funkade de dåligt, sen om det var självförvållat låter jag vara osagt, men Plejd är betydligt snyggare/mer logiskt app, men lite för dyra, samt att bryggan är dyr, men sällan man behöver styra nåt utifrån..
Antar du menar att appen är snyggare för det spelar ju knappast någon roll hur enheten ser ut inne i väggen :)
Om man sen använder ex Domoticz för att styra så använder man ju inte appen oavsett.
Har igen Plejd men har inte sett någon controller som verkar kunna styra dem (möjligen homey) så då är man bunden till plejds egna verkar det som. "Leif i skåne" vet säkert bättre
 
  • En vit Wi-Fi-dimmer med tekniska specifikationer tryckta på framsidan, avsedd för smart hemstyrning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt dött i den här tråden numera... Ingen som byggt något roligt med sina shellys?? :)
Har själv beställt lite fler shellys nu, samt 12V vattenventiler... Ska se om jag kan göra någon form av automatiserad bevattning med detta. :)
 
C crazytok skrev:
Väldigt dött i den här tråden numera... Ingen som byggt något roligt med sina shellys?? :)
Har själv beställt lite fler shellys nu, samt 12V vattenventiler... Ska se om jag kan göra någon form av automatiserad bevattning med detta. :)
Det tar ju sådan tid att få sina produkter, jag har 6st PM påväg.
Tänkte koppla in på all uppvärmning och varmvatten hemma för att få lite koll.
 
C crazytok skrev:
Väldigt dött i den här tråden numera... Ingen som byggt något roligt med sina shellys?? :)
Har själv beställt lite fler shellys nu, samt 12V vattenventiler... Ska se om jag kan göra någon form av automatiserad bevattning med detta. :)
Hur tänkte du göra då?
Annars kan jag rekommendera Rachio som controller. Har Gen2. Sjukt väder-smart.

https://www.rachio.com/
 
Inget avancerat, lika enkelt som det låter. Styra ventilernas av/på med shellyn. Sedan kan man ju skapa schemalagd bevattning via appen.

Vill i första skedet bara testa om det funkar, behöver vattna min nysådda gräsmatta på ett enkelt sätt. Har delat upp den i tre sektioner med två vattenspridare i varje. Så tanken är att kunna köra dessa tidsstyrt efter varandra.

Funkar det som tänkt kan jag sedan nyttja ventilerna till lite annat efter gräsmattan.

Blir ju bara 250kr per ventil inkl shelly, så en billig lösning med tanke på hur smart den kan bli samt app styrning!
 
richardtenggren
Vilka ventiler kör du med?:)
 
Verkar vara rejält med tryckfall i dem där.
 
Vi får väl se, kostar inte mycket att prova... :D
Ser dock inte varför det skulle bli tryckfall, anslutningarna är 1/2”, så hålen är ju större eller lika stora/små som vad slangkopplingarna är...
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det tar ju sådan tid att få sina produkter, jag har 6st PM påväg.
Tycker du det? La min beställning på 4st Shelly 1 igår, idag är dom postade och påväg... :oops:
 
Jag har också fått mina på 4-5 dagar. jag har iof bara beställt produkter som de har klara, de som lagt order på 2,5 har ju fått vänta förstås..
 
C crazytok skrev:
Tycker du det? La min beställning på 4st Shelly 1 igår, idag är dom postade och påväg... :oops:
Jag förhandsbeställde Shelly PM och det tog givetvis lite tid innan de skickades iväg, men nu är det svenska posten som haft paketen i en vecka snart.
Därför tycker jag det tar lite tid:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.