Ber återigen om ursäkt för att jag bombarderar forumen med så många frågor .... men är man novis så är man, och någonstans måste man börja ;D

Eftersom vi precis börjat i husbyggartankarna så är det många saker att ta ställning till! Vi har överhuvudtaget inte en tomt än (vi resonerar fortfarande runt vilka områden som skulle vara intressanta för oss), men för att veta vilke ntomt man skulle ha råd med måste man ju någonstans ha kikat på vilken totalbudget man kan ha, och då måste man ju veta hur mycket huset kan tänkas kosta först.

Därför vore det väldigt intressant att höra vad andra fått betala för era hus (Sthlm eller prismässigt likartat område), både "pakethus" och endast stomrest?
 
Håller på att bygga hus med nostalgihus, vilka jag är oerhört nöjd med. Dom är också de första företaget som har med "en kundvagn" där man kan välja det man vill göra själv eller leja bort, en helt lysande idé om jag får säga mitt.
 
Var inne och kikade på deras hemsida - hemsidan var inte särskilt informativ, men deras koncept verkar vinnande!

Får man fråga vad ni valt bort? Kommer ni göra dessa saker själva eller anlita andra hantverkare/köpa själv? Hur mycket tror ni att ni landar på i slutändan?

Det enda hus man kunde få produktionskalkyl på (på hemsidan) var Duvemåla, tror nästan det huset är för stort för oss. Vi är ju bara 2 pers än så länge.
 
hemsidan e under konstruktion men jag har sett andra hus när jag har varit i kontakt med dom, korpamoen e en variabt på 150 kvadrat. sen får du gärna komma med egna varianter. finns även ett suteränghus som e med på startsidan som heter kristina blir 180 kvm i suterängmodell men 132 som vanlig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.