Jag skulle plocka fram domkraften för att lägga om däcken, men kommer inte in i verktygsskåpet. Det går att öppna ena dörren, men inte den andra och det sitter en vägg i mitten så jag kommer ändå inte åt prylarna.
Några tips på vad man kan prova? Spett slägga och spakblock funkar inte...
 
useless useless skrev:
Jag skulle plocka fram domkraften för att lägga om däcken, men kommer inte in i verktygsskåpet. Det går att öppna ena dörren, men inte den andra och det sitter en vägg i mitten så jag kommer ändå inte åt prylarna.
Några tips på vad man kan prova? Spett slägga och spakblock funkar inte...
Vad är anledningen till att du väljer att inte lägga till ett foto till frågan? Jag är inte låssmed eller kassaskåpstjuv, men det förefaller ganska svårt att svara på din fråga.
 
Ja, just. Bilden glömde jag....
Öppna vita dubbeldörrar till ett förråd med rost och slitage synliga, och verktyg samt utrustning inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
noupe
  • Laddar…
Är det ett gammalt kassaskåp? Har du nyckeln till det? Testat att smörja i nyckelhålet och rucka lite med den?
 
Går det att vrida runt nyckeln helt?
Går det att vrida handtaget helt?

Hur känns det att vrida nyckel/handtag kontra den som fungerar?

Låter det något speciellt?
 
Jag har ingen nyckel, men det är upplåst. 'kolvarna' på sidan är indragna. Dörren är öppen några mm, så jag hoppas att den bara har kilat fast i nånting. I värsta fall har en av 'kolvarna' i nederkant lossnat och fastnat i låst läge (det känns att det är nedtill dörren sitter fast).
En delvis öppen dörr med indragna kolvar och märken som antyder en kilning eller låsningsproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fixat! Dock upptäckte jag att domkraften inte alls var i skåpet som jag trodde. :sweat:

Efter en vända till med släggan och en kofot för att lyfta dörren lite så fick jag upp den (dörren alltså).

Jag tror också att jag har hittat 'felet'. Vid ena hålet för låskolven under dörren är plåten lite 'stukad'. Den är böjd uppåt en eller två mm i ytterkanten. Jag vet inte vad det beror på, men jag tvivlar på att det har med kvällens milda våld att göra - Så mycket kraft får man inte när man sticker in släggan genom den öppna dörren och knackar på insidan av den andra att man böjer en 8mm plåt så där... :thinking:
Närbild på en sliten dörrtröskel med en liten uppböjd plåt och ett hål för låskolven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en sliten plåtyta med ett hål, skor i bakgrunden och tecken på reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var ett rejält verktygsskåp! Tur du fick upp det för mitt enda förslag var att försöka få dit Jönsson-ligan och be dynamit Harry göra ett försök. :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.