Det är långt mellan uppdateringarna märker jag. Tyvärr måste jag säga att även denna ggr är det händelser utanför egen kontroll som har tagit tid och kraft..

Köket är i stort så som det ser ut på de sista bilderna, allt går ju att använda, så det är mer av slutfinishen som skall till. Några saker kommer bli fixade den närmsta tiden, bla kommer muraren om några veckor och kommer mura upp en "äkta" murad spiskåpa. Vi har väntat rätt länge på att han skulle ha tid att börja men snart så.. :)

Jag har själv börjat fixa en annan sak som blev lite "akut". Frun har börjat med årets trädgårdsblommor och de vill hon ha stående i köksfönstren i någon månad framöver. Och då blev det ju aktuellt att fixa till fönsterbrädorna.

Förra hösten var det ett riktigt skitväder som drog fram och förundrade stod vi och tittade på hur det rann (rätt ordentligt) med vatten på insidan av fönstren. Det visade sig att förra ägaren inte riktigt gjort som man ska göra när man byter ut fönster och tilläggsisolerar med ny utvändig panel. Regnet letade sig in bakom panelen och rann obehindrat till fönstret och väl där tog den lätta vägen till insidan. Så det var bara att riva ner fönsterfoder, lister och fönsterbrädan och starta om från början.. Vi kunde samtidigt förbättra drevningen som var undermåligt gjord, det drar rätt ordentligt från flera "nya treglas fönster" i huset..

Så jag tänkte bara visa lite bilder på hur jag har gjort de nya fönsterlisterna, fodren och fönsterbrädan.

ImageUploadedByByggahus.se1359580326.903600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjorde egna foder från det gamla golvet och satte fast dem med 8mm plugg.

ImageUploadedByByggahus.se1359580404.421320.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satte dit en liten fyrkantslist och sedan en list utanpå det. La även dit den "inre" fönsterbrädan. (Den slutar kant-i-kant med färdig vägg). Gjorde så för jag funderade fortfarande på hur fönsterbrädan skulle se ut.

ImageUploadedByByggahus.se1359580639.939431.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fastnade sedan på en design som följer hur listerna ser ut. Och tror/tycker att enkelheten blev helt ok till slut. Det jag behövde göra var att fräsa en långsida och bägge kortsidorna på ett antal lister. (Har köpt färdig hyvlade 69x15 och 112x15 lister som jag använder).

ImageUploadedByByggahus.se1359580876.521676.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1359580895.712746.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har sedan tidigare fixat så jag kan köra pinnfräsar på vertikalfräsen, och då kan jag också använda delar som används till sågen i normala fall. Funkade mycket bra.. :)

ImageUploadedByByggahus.se1359581032.151582.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1359581048.720283.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1359581066.602610.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter ha kört alla delar kunde jag börja med ihopsättningen.

ImageUploadedByByggahus.se1359581147.609476.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tanken var att använda den bredare listen som "utvändig" fönsterbräda och ha en till som går ner på väggen som stöd/utfyllnad. Men för att det inte bara ska se ut som en vinkel, sågade jag till en lite kortare list av den smala sorten som ligger på väggbiten.

ImageUploadedByByggahus.se1359581357.216111.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Limmar ihop den smala och den breda vägglisten. Får då också en kraftigare kant som jag kan sätta pluggen som håller den utvändiga fönsterbrädan på plats. Sedan sätta hela det paketet ihop med den inre fönsterbrädan med hjälp av plugg.

ImageUploadedByByggahus.se1359581512.116570.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1359581538.761405.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Resultatet tycker jag blev riktigt trevligt. Allt skall sedan målas med vit färg efter spackling och slipning.. Hoppas det också kommer bli klart inom inte allt för avlägsen framtid.. :)

Kommer med en ny uppdatering när muraren börjar jobba med spiskåpan..
 
Sitter och väntar på Astrid Lindgrens Barnssjukhus på en MR. Så då kan jag komplettera med hur spiskåpan blev.
Muraren kom i måndags och började jobba. Han hade varit förbi i januari och tagit mått för den järnram som han skulle fästa i väggen och bygga kåpan på.

Efter första dagen hade han fått fast järnet och fått upp de två första varven av sten.
ImageUploadedByByggahus.se1362039240.436157.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Han hade också murat/skruvat fast fläktstosen.

Tisdagen var det fläkten som skulle dit. Han byggde en ram av stålreglar som han sedan fäste en gipsskiva i och i den sitter fläkten skruvad upp i stålreglarna.

ImageUploadedByByggahus.se1362039418.146035.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039434.499723.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039449.401370.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039466.806205.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan när fläkten satt på plats fortsatte han murandet.

ImageUploadedByByggahus.se1362039545.662356.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039566.468011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På onsdagen började putsandet. När jag tittade förbi vid lunch var han i stort sett klar.

ImageUploadedByByggahus.se1362039691.167935.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu på morgonen innan vi åkte tog jag dessa bilder. Städade igår kväll.. :)

ImageUploadedByByggahus.se1362039796.724583.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039813.691363.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039836.382936.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039853.494968.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1362039869.723686.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plasten/tapen skall jag skära bort när det har torkat ordentligt..

Nu skall hela köket målas innan det är helt klart.
 
  • Gilla
nanowire och 5 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt, ser ut ungefär som jag vill ha mitt kök! :)

Är skafferiet platsbyggt eller modul?
 
LillaMini skrev:
Riktigt snyggt, ser ut ungefär som jag vill ha mitt kök! :)

Är skafferiet platsbyggt eller modul?
Tack!

Det är en modul, men man får sätta ihop det själv. (Om man inte har så stort att man får in det helt, då kommer det ihopsatt..)
 
Efter många turer sista året har vi kunnat tagit ett till steg med att få klart köket. Hade möjlighet att köra några dagar i sträck och fick hjälp av min familj. Så nu är alla lister uppe, allt är grundmålat, och lite annat har fixats..

Det blev verkligen ett lyft att få dessa saker gjorda.

ImageUploadedByTapatalk1386536470.333029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat runt fönster och fått dit golvlisten med ett urtag i den för lampan som visar hur diskmaskinen jobbar..

ImageUploadedByTapatalk1386536560.236301.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvlister här med och fläktkåpan målad..

ImageUploadedByTapatalk1386536605.217189.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1386536620.568114.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lampor uppsatta över köksön. Skall kapas till lite..

ImageUploadedByTapatalk1386536671.251555.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Listprofilen kommer verkligen fram när den blivit målad. Detalj på hur fönsterbänkarna blev..

ImageUploadedByTapatalk1386536740.290783.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gästtoaletten är nästan färdig. Skall upp lampa och en fläkt..
 
  • Gilla
jtl och 3 till
  • Laddar…
Vilket fint kök! Är också i startgroparna av ett köksbygge och har kollat på lite olika tillverkare av just sådan luckor. Hur många skåp har du köpt och vad gick det på?
 
Snyggt jobbat!

Har ganska precis samma planlösning på köket. Och vi har funderat kring en liknande lösning som ni/du har gjort. Men jag undrar lite om fönstret vid diskbänken och om det blir imma på det eller om du har löst det på något fiffigt sätt.
 
Här kommer det bilder på de olika skåpen..
ImageUploadedByTapatalk1389010594.824570.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010616.735111.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010644.355253.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010665.997237.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010697.808367.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010722.208864.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010747.464139.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010779.916515.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1389010810.799750.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är 11st skåpstommar. Två är rena väggskåp. Alla andra är golvmodeller.
25st lådor/luckor. Diskmaskinen är bara en lös lucka.

Vi är mycket nöjda med planlösningen, det funkar mycket bra att jobba i köket.
Vi har inga problem med imma eller något annat på något fönster, men då bor vi ett hus som har ordentligt självdrag. Vi har satt in en ordentlig fläkt vid spisen som suger mycket bra..
 
Vill du dela med dig av ungefärlig totalkostnad på stommar/luckor? Funderar själv på ett liknande kök nämligen...
 
Kostnaden är högre än normala kök, men då får man solida trä-lådor och stommar osv..
Vi tyckte att priset var högt, men med tanke på hur välgjort allt är så kändes det värt priset. Fick även bra support av säljaren. De gjorde flera olika skisser på olika lösningar som vi fick välja mellan..
 
Många år har gått, köket består. Vi har varit mycket nöjda med allt, inget som egentligen hänt med det sedan sist. Det är fortfarande omålat. Men man börjar vänja sig, så det troliga är väl att vi målar det vitt framöver.. :)

Det enda egentliga som man kan klaga på är faktiskt gångjärnen. Ett par av luckorna ”skruvar upp sig” och blir lösa. Är bara att skruva fast igen, men lite irriterande faktiskt.

Köket planerades när det inte fanns några barn i huset, under åren som gått har familjen utökas med två till. Det har gjort att vissa saker behövts ändras. Bla kylskåpet, det var helt fel tänkt. Kombinerat kyl/frys funkar verkligen inte när man är flera. Så det fick bytas för något halvår sedan. Problemet är att ytan är bara dryga 90cm så en normal kombination funkar inte. Så vi hittade ett LG skåp som är väldigt rymligt jämnfört med tidigare.

Rymligt LG kyl/frys-skåp i ett kök med vita luckor och kakel, bredvid en gammal kakelugn. Överskåp hänger felaktigt över den nya enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kylskåp täckt med barnritningar och magneter, omgiven av omålade, oavslutade överskåp i ett hemmakök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det får plats, med god vilja. :)

Men överskåpet passar ju inte längre. Så planeringen är att flytta skåpet till vänster och ha en öppen hylla runt det högra hörnet..

Återkommer med uppdatering på det senare..
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
En annan sak som behövdes bytas var diskmaskinen, vi köpte en integrerad Cylinda DM750 och den har verkligen fått bekänna färg. Om vi i genomsnitt har kört den 10-15 gånger i veckan är det ingen underdrift. Men sista året har den diskat allt sämre. Nu sista månaderna har bara överkorgen blivit hjälpligt diskat.

Och på påskaftonen drog den sin sista suck. Eller rättare sagt sin sista ”poff”. Troligen var det kretskortet med programväljaren som gav upp..

Eftersom den är så integrerad med köket är det bara en sådan maskin som funkar. Så lördagskvällen spenderades googlandes på vilka maskiner som skulle passa. Vi hittade några som vi tyckte funkade och åkte runt på påskdagen å ögonshoppade. Vi fastnade för Ikeas största modell. Bara lasta in den och åka hemåt..

Nu på morgonen började operation byte.

Integrerad Cylinda diskmaskin infälld i vit köksinredning med luckan avtagen och golvet synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att få bort den gamla luckan var inga problem och golvlisten lossnade efter lite bändande.

Det var inte jag som satte dit diskmaskinen utan det fick vi hjälp av VVS-firman att göra.

Under diskbänken syns avloppsröret, vattenslangar, ett eluttag och dammiga fläckar på golvet där en diskmaskin varit installerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så allt var prydligt och hyfsat enkelt att få loss.

Anslutning av diskmaskinens avloppsslang under en köksbänk med synliga rör och slangklämman.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avloppet var det som satt sämst till.

Sedan började projekt rengöring. 6-7 år sätter sina spår. Damm, fläckar behövdes tas bort.

Tom plats i kök där en integrerad diskmaskin har tagits bort, med synliga golvlister och väggpaneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dags att börja sätta dit det nya..
 
Redigerat:
Ikea är alltid Ikea även om det är Electrolux som gör maskinerna åt dem. Ett par kilo manualer på en hel drös språk. Inte en helt logisk instruktion. Men det var bara att hugga i.

Flerspråkiga manualer för HYGIENISK med bildillustrationer och mekaniska delar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att få dit den var inga större problem, är rätt tajt, så jag kunde inte använda de plastbitar man skulle sätta på utsidan. Gjorde en dry-fit och såg att allt passade. Drog ut den en bit och började med luckan.

Montagebeslag på monteringsanvisning för köksinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En bra beskrivning var beslagen skulle sitta. Blev dock lite speciellt på det undre beslaget. De skruvhål Ikea tyckte man skulle använda gick precis i den skåra som gör utseendet på luckan. Tog den andra raden och hoppades att det faktiskt var tänkt att man kunde byta.

Kök med diskmaskin delvis inbyggd under vit skåpinredning med lucka öppen, visar installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Luckan på plats och maskinen in tryckt igen. Då var det bara resten av injusteringen som skulle göras..

Person justerar integrerad diskmaskin medan barn tittar på nära golvlisten i kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är dessa gånger man verkligen älskar sina barn. När man ligger och försöker med ena handen trycka maskinen i våg och samtidigt med andra vrida på fötterna eller den foten bak med hjälp av skruvdragaren, så lägger sig den yngsta som en padda och ska titta vad man håller på med.

Nu har vi kört första programmet och allt funkar. Känns lite mer ”rangligt” än Cylindan, Är inte kompis med besticklådan än, men det är väl en vanesak.

Nu skall golvlisten tillbaka. Cylindan hade en liten lampa som lös när den var igång. Fick göra en liten springa i golvlisten för att den skulle synas. Funkade mycket bra. Ungarna älskade att lägga sig på golvet och se vilken färg det var.

En vit golvlist med en nyligen utskuren springa för att visa en apparats indikatorlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den nya maskinen visar återstående tid nere vi golvet.

Digital display under kitchen cabinet showing 1:26, visible through a notch cut into the baseboard.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det måste man ju bara få till så man kan se ”igenom” golvlisten.. Får återkomma om den lösningen också..
 
  • Gilla
Alnervik
  • Laddar…
Då är det dags igen med en liten uppdatering, eller liten är det kanske inte. När vi planerade köket så var tanken att ha kök även utmed ytterväggen på gavelsidan. Tanken var en lägre sittbänk under fönstret och sedan en skänk mellan de fönster som är på gaveln. Det blev aldrig av vid köpet, framför allt blev det för dyrt vid den tidpunkten.
Nu har vi använt köket i dryga 10år. Man börjar inse vad man saknar och vad som kanske blev fel osv. Det vi saknar är mer förvaring, vi har under dessa år till exempel ärvt mycket saker som behöver ha bättre plats. Vi använder köket rätt mycket, bakar bland annat.
Så sedan något halvår har vi funderat på hur vi skulle vilja ha det. Och efter många turer så tog en utbyggnad av köket form. Gjorde några olika skisser, som vi sedan ändrade, ritade om, ändrade osv. Till slut hade vi några skisser som vi var nöjda med:

Handritad skiss av köksinredning med måttangivelser och planerad placering av skåp, lådor och bänkytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handritad skiss av köksskåpslayout planerad för utbyggnad, markerat med mått och noteringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handritad skiss av köksskåpsutbyggnad med måttangivelser och textetiketter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi tog kontakt med Lidhults igen och frågade om de hade kvar vårt kök (ritningar/modell osv) och bad de rita upp utbyggnaden efter våra skisser. Detta känns som en av de stora fördelarna att faktiskt ha valt en kökstillverkare som tillverkar sina kök på ett någorlunda hantverksmässigt vis. (Skulle inte de inte ha funnis längre, så hade en snickare kunnat göra samma eller mycket lika skåp som vi har.)
Vi fick tillbaka ritningar som var enligt våra skisser, men vi kände att vissa detaljer blev helt fel, så vi bad om några ändringar och efter någon vända till har nu fått en ritning som vi är nöjda med.

3D-rendering av ett grått köksdesignkoncept med skåp, lådor och högskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörnskåpet/Skafferiet har vi redan, så de nya skåpen är resten. Och så nu börjar väntan..
Är ca 6 månaders leveranstid. Men de skulle se om det går att få igenom leveransen tidigare. Men det är helt ok att vänta. Vi har mycket annat som behöver göras under vår och sommar, så tror det blir rätt bra att fixa med köket framåt sensommaren/hösten.
Återkommer när det närmar sig med en uppdatering..
 
  • Gilla
verobar och 2 till
  • Laddar…
Då börjar det hända saker igen. För någon vecka sedan hörde de av sig och sa att köket var färdigt för leverans. Efter en vecka kom tre pallar med skåp. Har nu ställt upp underskåpen, satt fast dem och köpte temporära skivor innan stenskivorna kommer.

Renoverat kök med ospackade vitvaror och temporär bänkskiva, med utsikt mot trädgården genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök i renoveringsprocess med uppsatta underskåp och temporära bänkskivor, tomt hörn väntar inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggen är tömd och väntar in sina nya kompisar som ska bo där framöver.

Kök under renovering med uppradade underskåp i kartong nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träunderskåp står bredvid ett fönster med grönmönstrade gardiner och tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blir ju lite trångt att husera 12st skåp, så jag ställde dem på sin plats med skydden kvar. Tog sedan en efter en och satte på sin rätta plats. Vi blev lite oroliga ett tag att vi hade mätt fel till fönstret där sista skåpet skall sluta.
Nyinstallerade vita köksskåp utan arbetsbänk i ett soligt, renoverat kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade köksskåp utan bänkskivor och komplementär inredning i rum med solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett kök under renovering med vita skåp utan bänkskivor under en taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men det passade perfekt.
Kök med nyligen installerade grå underskåp och temporära arbetsbänkar i plywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kökshörna med vita underskåp och temporära arbetsbänkar, väntande på stenskivor och övrig inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade underskåp och temporär arbetsbänk i ett kök under renovering, med skydd kvar på skåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymonterade vita köksskåp står uppställda med temporära bänkskivor mot en tom vägg i renoveringsfas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

var idag och köpte de temporära skivorna som också används som mallar åt stenskivorna som skall beställas. Deras leveranstid skulle vara ca 3 veckor. Satte även upp de två hörnskåpen så man får lite mer känsla hur det skall bli till slut..
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.