Rätt svarv1 salta.


Detta hade passat perfekt i vår trädgård trädgård som ibland känns som en hel förskola. Dessutom hade den sparat min rygg som ofta får agera mänsklig klätterställning.

Vi håller dessutom på att bygga huskurer i skogen och därifrån blir det långt till alla lekplatser.
 
Svar: 1, Salta

Motivering:
Då vi är bortskämda med lekplats precis utanför lägenheten kommer vi få problem med dotterns aktivering när vi nu bygger hus och lekmöjligheterna sjunker. Ett lektorn skulle ge oss en utmärkt möjlighet till husfrid och dottern kan lära det kommande syskonet allt roligt i det fins lektornet.
 
Svar: 1, Salta.
Grannen har precis köpt en ny gungställning så med denna återtar jag tronen;)(y)
 
Rätt svar 1, SALTA

Sex barn och ett sjunde på väg, men vi har en sliten sandlåda på ett ställe och en trädgunga på ett annat ställe i trädgården. Gissa hur många gångar vi har varit tvungna att lova barnen en bättre lekplats till sommaren? Vi vill heller inget annat än att ge barnen något!

Men vi är nyinflyttade och att gå från planer och drömmar till verklighet innebär alltsomoftast att barnens projekt stöper på hinder som....ett spabad inbyggt i en 100kvm altan, bastu.... eller för att inte tala om en mancave i ladan där jag kan spela min rockmusik så ingen hör!
Det är vad vi siktar på att bygga i sommar... Så varje gång barnen frågar efter den nya lekplatsen så korsar vi fingrarna bakom ryggen och säger "ja, vi ska bygga något roligt till er med"....

Neh - vi har inte råd med en enda av dessa härliga alternativ.
Spabad, det blir en plaskbalja i trädgården för oss denna sommar....
Vem behöver ett trädäck när det "gröna mjuka" gräset finns? Mancave? Det blir till att rocka loss i bilen som vanligt....

Det vi står inför är basala saker som på lång lista bla har byte av tvättmaskin, byta trasigt golv, laga fönster och köpa nya sängar långt före trädgårdsprojekt till barnen. För att inte tala om att husets behov av färg... sen lägga pengar på elektriker som har ett antal småfixar att lösa för oss...*pust* så att lägga pengar på slott&koja till barnen kommer en bit ned på listan och har vi tur finns det utrymme för någon mindre uppgradering hösten. KUL börja då när det blir kallare igen....

Vår lyx för sommaren skulle vara just detta torn, alla barn på ett ställe i trädgården, vi behöver inte en uteplats, när det blir fikapaus så kommer vi sitta på en stol med gräset mellan tårna och att då se alla barnen leka tillsammans - det vore GULD värt.

De minsta älskar leka i sanden, och de kommer direkt att få en affär mellan två tornben på bottenplan där de kan baka och sälja sin lerkakor och sedan har vi två mellangrabbar som får göra nåt coolt med tornet - en klättervägg upp, repstege? Riddarborg?
Och sen har vi de äldsta döttrarna som längtar efter lilla syster - tornet kommer att kunna ge bebisen skugga och jag vet att de stora barnen tycker det är roligt att åka rutschkana med sina små syskon! Sedan vill de ha äventyrliga saker som tex trapets och gå-på-lina...och då är ju ett torn en bra start!

Så detta torn skulle bli så otroligt uppskattat av hela familjen, efterlängtat och verkligen ge våra stora familj en perfekt grund att skapa något eget tillsammans med barnen!
 
1. Salta.

För att mina två små klätterapor behöver det.
 
Hej på er!

I vår lilla fjällby på norska gränsen finns ingen lekplats, alls. Det fanns inte heller särskilt många barn förrän vi flyttade hit med våra fyra och vi har kommit så pass långt att barnen har en ärvd gungställning på tomten.

Lektornet skulle göra världens skillnad, inte bara för våra barn utan även för de tre nya barnen svars familjer vågat lämna de självklarheter stadslivet ger. Barnomsorg saknas här men lektornet skulle ge oss en kul samlingsplats.

Hoppas innerligt på vinst!

Svaret är:

1. SALTA

Mvh Yvonne
 
Svar: Salta (1)

Motivering:
Vardagspussel är en svår ekvation
Jungle Gym ger en perfekt kombination
Vägen över gräset ger barnsben acceleration
Klättra på stegen upp ger armarna motion
Bygga sandslott kräver precision
Att leka hemma ökar familjens samvaro
 
Svar 1 salta
Spendera mer tid på lek ute är vår ambition
Att lägga tiden på transporten tär på vår motivation
Ett Jungle Gym hade mottagits med stor sensation
Föräldrarna kan passa på att i vårsolen få lite rekreation
 
Svar : 1. SALTA

Motivering: Ett sådant fullfjädrat lektorn i vår trädgård skulle ge våra småttingar på snart ett och tre år oceaner av lek och bus där inte ens fantasin skulle kunna sätta stopp för deras gränslösa äventyr. Ett betydande kliv upp från den på tok för lilla sandlåda de nu har och får bråka om plats i.
 
A
1. Salta

Att ha en egen lekstellning vore kanon! Då behöver vi inte köra 3 mil till lekplatsen i stan varje gång och det är även bättre för miljön!
 
Svar på frågan: 1 SALTA

Motivering: Vår son har många vänner, kusiner och lekkamrater som vi gärna tar hem och leker med, men nu i sommartider vill man så gärna att barnen ska vara ute och inte inne. Dessvärre är vår trädgård inget att hänga i julgranen, så att vinna en sådan här vore ett ofantligt lyft för vår son, vår familj och hela kompiskretsen :)
 
Svar 1 salta
Yngsta dottern har växt ur vår lilla sandlåda och vill ha en ny större
Detta lektorn är allt vad hon vill ha allt i från ny sandlåda till ett lektorn dom går och bygga ut och kanske göra till en stor trädkoja.
 
Rätt svar: SALTA

Min älskade treåring gillar att hoppa,
att utmana sig själv och leva runt som en loppa!

Mammas dröm om ett hus på sin barndoms ö har gått i mål.

Det som verkligen saknas på tomten är ett Jungle Gym Home, gärna gratis för att täcka plånbokens hål!
 
  • Treåring i ljusblå mössa och turkost jacka leker på en lekplats under en klarblå himmel.
Redigerat:
Hej allesammans, vilka bra motiveringar! Bland de fem finalister som valdes ut slutade det med Anna75 som vinnare som har en rutschkaneälskande dotter och ett hus som kräver mycket kärlek. Stort grattis!

Motivering: Skulle gärna vilja vinna denna till min dotter på 2,5år. Hon har idag en gunga under äppelträdet som hon använder flitigt. Men jag vet att hon önskar sig en sandlåda. Hon älskar att klättra och har precis lärt sig komma upp i förskolans klättertorn via klätterväggen. Så stolt hon var. Sen åker hon rutschkanan ner och så upp igen. Så går hela eftermiddagen och hon vill inte följa med hem när jag kommer för att hämta. Jag skulle så gärna vilja bygga ett torn med rutchkana till henne men tiden räcker inte till. Vårt 60-tals hus kräver mycket omvårdnad. I år är det ny altan som står på schemat. Den lilla vi har nu har inte ens plats för ett matbord. Om vi vann detta skull K kunna roa sig på behörigt avstånd men inom synhåll medan mammorna fixade altanen. Tillsammans kommer vi sen njuta av sommaren i vår fantastiskt lummiga trädgård med både bus och vila.

Framtida tävlingar
Nu lämnar jag över stafettpinnen för tävlingarna till Annelie här på Byggahus, och tackar därmed för alla år då jag fått rodda med detta för er. Ni har skrivit massor av roliga, kreativa och intressanta motiveringar under åren. Jag har läst varenda en ocht tro mig att jag ibland velat dela ut flera pris i en och samma tävling för ni är allt bra påhittiga. Det har varit toppenkul att läsa. Jag finns förstås kvar här även framöver, men inte som tävlingsansvarig. So long, and thanks for all the fish som Douglas Adams skulle ha sagt.
 
  • Gilla
Toppalua och 4 till
  • Laddar…
Tack så mycket. :love:
Min dotter kommer blir överlycklig. Nu kommer det att klättras och åkas rutchkana så byxorna slits upp. Vilken fantastisk vinst.
Återkommer när den levererats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.