d
 
Kanske.
 
Är det inte väldigt likt ett "d"!?
 
Antagligen är det inte nånting!
 
  • Haha
Härryda2015
  • Laddar…
Kan vara virtuell.:geek:
 
Här är den sitter i bilen som lille sonen brukar köra runt i.
Ska byta batteri och laddare till den.

Vad är det?
 
  • En hand håller en svart elektrisk komponent med etikett och kablar i bakgrunden, troligen från ett barns leksaksbil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Murkla1949 Murkla1949 skrev:
Här är den sitter i bilen som lille sonen brukar köra runt i.
Ska byta batteri och laddare till den.

Vad är det?

Regulator? Sitter mellan laddarkontakten och batteriet.
 
Mikael_L
Jag tycker det ser ut som en mikrobrytare
Finns många utseenden och utföranden, bildgoogla!

Men det bör vara max tre ledare till den, och vanligast två, om det är en mikrobrytare
 
Redigerat:
Jag tolkar det som någon form av överströmsskydd.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Lite opraktiskt att den brinner upp om strömmen blir för hög....
 
5
useless useless skrev:
Lite opraktiskt att den brinner upp om strömmen blir för hög....
Varför skulle den brinna upp?
 
5 50procent skrev:
Varför skulle den brinna upp?

Men vad är funktionen? Ska den skydda vid laddning på något vis eller skyddar vid drift? Original har den en liten fånig laddare och 2x7amperes batterier på 12V. Jag tänkter använda ett batteri på 12V och 22ah och ladda med minste Ctek-laddaren.
 
5
Murkla1949 Murkla1949 skrev:
Men vad är funktionen? Ska den skydda vid laddning på något vis eller skyddar vid drift? Original har den en liten fånig laddare och 2x7amperes batterier på 12V. Jag tänkter använda ett batteri på 12V och 22ah och ladda med minste Ctek-laddaren.
Den sitter innan motorn förmodar jag, å då skyddar den motorn så att den inte tar skada om den går för tungt. Skyddet löser ur och det går då inte att köra bilen igen förrän det har svalnat.
Till laddningen har du kanske en säkring som sitter?

Edit:såg att du hade skrivit att den sätt mellan kontakten å batteriet. Du funkar den som ett skydd vid laddning, blir laddströmmen för hög så kommer den att lösa.
 
Redigerat:
Japp, den sitter mellan laddkontakten och batteriet. Kanske för att originalladdaren är en rätt simpel pryl. Med Ctek-laddare bör jag ju kunna köra utan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.