Det är ju det jag försöker övertyga mig själv om också.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Köper du en med Poe så slipper du ju dina injektorer, så då blir det både snyggare och bättre ;).
 
Jo, det är ju planen. Har lite funderingar på att skaffa några kameror också och uppgradera till Cloud key gen 2 plus samtidigt. Det blir alltid dyrt när man börjar drömma...
 
8-portas PoE är fläktlösa men 16-portas och över har fläkt, dessa ska tydligen låta en del.
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Unfi switchar är trevligt enkla och smidiga om man kör Unfi. Har själv en US-24-250W som jag är mycket nöjd med. Funderar även på at byta ut min 24p HP ProCurve i andra delen huset mot en US-16-150W även om det är ett nerköp tekniskt sett, men det passar så bra ihop...
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
8-portas PoE är fläktlösa men 16-portas och över har fläkt, dessa ska tydligen låta en del.
Jag tycker Unifi är relativt tysta jämfört med andra stora switchar. De låter inte mest rackskåpet iaf
Om man verkligen vil kan man ju byta ut fläkterna.
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Just nu verkar det vara Netgear-switchen som är boven i dramat. Mer tester pågår...
När jag började läsa denna tråd tänkte jag ”byt ut switchen”, och jag ser att det var där det slutade. Det kan vara ett rent helvete att hitta trasiga switchar....

När jag fick problem första gången tog det säkert ett halvår innan jag kom på vad felet var. Bytte då bort alla switchar mot blåa Netgear. Men så började även en sådan strula förra året så då började jag med att byta ut den till en Ubi -switch, managerad. Lär fortsätta på det spåret nästa gång det blir knas.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Hur har det gått, vad är det för modell på switchen som krånglar?
 
Har inte hunnit mecka så mycket mer med det. Men det verkar mer stabilt utan 24-portarsswitchen.
Den som strular är en Netgear ProSafe GS724Tv4.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja var är världen på väg,inte ens netgears blåa är odödliga längre.....
 
Tycker att fördelarna med att köra all in på UniFi gör det värt besväret att byta ut switchar. När allt väl är uppe och rullar så är det riktigt bra. Du har ju redan flera kategorier utrustning. Från Ubiquiti.
 
-RB- -RB- skrev:
Har inte hunnit mecka så mycket mer med det. Men det verkar mer stabilt utan 24-portarsswitchen.
Den som strular är en Netgear ProSafe GS724Tv4.
Haha, jag har exakt en likadan. Inne på min andra. Den första (v1?) slog åskan ut hälften av portarna i efter 5-6 år men den tuffade vidare i över ett år innan den somnade in helt.
 
Har du inte livstidgaranti på prosafe?
 
Jag antar att livslängden nu är nådd ;)
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Det här har tagit ovanligt lång tid för att vara mig, men igår var det tidig julafton.
Nu skall de blå Netgear-switcharna bytas ut. Jag lägger även till lite Unifi-video och då blir Cloud key uppgraderad till v2 plus.
Passar också på att uppgradera USGn till USG-PRO-4 för lite bättre fart i routingen.
Mina begagnade Unifi-delar och ett par nya AP AC Lite blir nytt nätverk hemma hos min far. Han är inte nöjd med Internetleverantörens låda.
Nätverksutrustning från Unifi uppackad på ett bord inför byte av äldre switchar och uppgraderingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
EBK89 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.