Jag undrar om jag kan få hjälp med en prisuppskattning. Jag bor i Stockholm och har en sån gammal etta där matsalsdelen kan göras om till ett sovrum. För att göra detta behöver vi stänga igen en dörr och där sätta ett fönster för att få lite ljusinsläpp till själva köksdelen. Vad är ett rimligt pris för detta? Tänker att vi inte köper något material själva eller så, utan vill göra det så enkelt som möjligt för oss själva.
 
F flar skrev:
Jag undrar om jag kan få hjälp med en prisuppskattning. Jag bor i Stockholm och har en sån gammal etta där matsalsdelen kan göras om till ett sovrum. För att göra detta behöver vi stänga igen en dörr och där sätta ett fönster för att få lite ljusinsläpp till själva köksdelen. Vad är ett rimligt pris för detta? Tänker att vi inte köper något material själva eller så, utan vill göra det så enkelt som möjligt för oss själva.

Jag kan tyvärr inte säga något pris men vet att det blir rätt dyrt då om man ska brandsäkertglas i fönstret.. Och då lär priset dra iväg!
 
BirgitS
Om ni spacklar och målar själva efteråt får ni nog ner kostnaden en hel del för det blir mycket restid att betala för om någon en dag ska spackla en liten stund, nästa dag slipa och grundmåla en liten stund och först dagen därpå måla ett varv till.

Att sätta upp reglar i dörröppningen och sätta på gipsskivor och montera in ett fönster tycker jag borde gå på mindre än en dag så säg 8 timmar á 600 kr som en grov uppskattning för arbetskostnaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.