Larsa Stolt
Hej alla kunniga och erfarna. Byggde et lösvirkeshus för 9 år sedan genom ett totalentreprenad och valde ett golv från Tarkett som då hette Salsa 14 mm 3-stav med Proteco Natura Lack Matt (tror samma golv nu heter Pure Ek Nature...). Nu kan man se att det glesar på flera ställen och att golvskivorna bågnat, se ex på bif bild. Är detta normalt? Kan man åberopa någon form av garanti? Tacksam för svar från er som kan det här med golv. :)
 
  • Trägolv med synliga glipor och bågning i ett solbelyst rum, indikerar potentiell skada eller felaktig installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det skulle vara om du har någon 10-årsgaranti från husbygget och de som då la in golvet. För Tarkett, liksom andra produktleverantörer är det ju bara 3 års reklamationsrätt.

Om du menar att det var helt bra för ett år sen och att det plötsligt har blivit dåligt kan man ju undra om det har hänt något med/i huset som kan ha påverkat, typ för mycket våtstädning eller fuktskada.
 
  • Gilla
Larsa Stolt
  • Laddar…
Larsa Stolt
BirgitS BirgitS skrev:
Det skulle vara om du har någon 10-årsgaranti från husbygget och de som då la in golvet. För Tarkett, liksom andra produktleverantörer är det ju bara 3 års reklamationsrätt.

Om du menar att det var helt bra för ett år sen och att det plötsligt har blivit dåligt kan man ju undra om det har hänt något med/i huset som kan ha påverkat, typ för mycket våtstädning eller fuktskada.
Tack för svar. Har iof en nybyggnadsförsäkring som ska gälla för de tio första åren. Ska kolla den. :)
 
Larsa Stolt Larsa Stolt skrev:
Tack för svar. Har iof en nybyggnadsförsäkring som ska gälla för de tio första åren. Ska kolla den. :)
Jag gissar på att det är en läcka. Lossa en list eller sockel där det ser som värst ut är mitt förslag.
 
Larsa Stolt
S Simsonsson skrev:
Jag gissar på att det är en läcka. Lossa en list eller sockel där det ser som värst ut är mitt förslag.
Tack för svar. Ingen läcka. Kollat etta på flera sätt.
 
Larsa Stolt Larsa Stolt skrev:
Tack för svar. Ingen läcka. Kollat etta på flera sätt.
Det var ju bra. Jag har aldrig sett ett golv bli så dåligt, ska bli intressant att höra hur det går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.