Närbild på ett svart gräsklipparhjul med texten "TURF GRIP" på sidan, i ett gräsbevuxet område.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan man ha punkaspray i ett slanglöst däck?
 
Ja, alla vanliga bilhjul är slanglösa och punkaspray finns till och med som originaltillbehör istället för reservhjul till en del bilar.
 
  • Gilla
Slugge
  • Laddar…
Vet inte vad jag ska köra med, slang eller spray?
Hur länge håller spray?
 
Redigerat:
Har däcket varit utan luft och stått så ett tag kan det räcka med att tömma ur all luft, snurra däcket på fälgen lite och sen fylla på luft.

Innerslang kan du hitta lite varstans. Punkaspray fungerar säkert också men det funkar bäst om det får fördelas inne i hjulet då man kör.
Jag skulle kört på slang för att slippa kletet som blir om det inte håller tätt.
 
Hittar ingen bra slang
 
Slangar finns att få tag i. Den måste ju inte vara exakt rätt heller.
 
Se bild på bakdäcket, omöjligt att hitta slang.
Får åka till jula o se om man hittar nått...?
Närbild på ett bakdäck med gräsklipp och dimensionerna 13x5.00-8 NHS synliga, indikerandes slitage eller skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var tydligen en lite udda dimension. Kolla meden däckverkstad eller gräsklipparverkstad, de kan fixa det. Annars verkar 15*6-6 vara en vanlig dimension. Den kan funka.

Edit: Dåligt råd, jag rörde till det.
 
Redigerat:
Va står 8 för?
 
Fälgdiameter = 8 tum
 
Mitt tidigare råd var inte genomtänkt.

13*5-8. Där 13 är däckets höjd, 5 Däckets bredd och 8 innerdiameter. Allt i tum. Det är med andra ord ett lågprofil däck. Ett däck till en monkeybike är 3,5” vilket nog är för smalt i det här däcket.
 
Är fälgarna i plast, troligtvis läcker det mellan däck och fälg, ta dom till en däckfirma kom kanske lägga lim emellan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.